לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת 365 סקורס (365Scores), שפיתחה אפליקציית תוצאות ספורט ודאטה פופולרית מאוד. מגיש הבקשה מבקש להגישה בשם כל לקוחות החברה אשר רכשו את זכות השימוש באפליקציה ללא פרסומות, אך החברה המשיכה להציג להם פרסומות במהלך השימוש.
המבקש שהגיש את הבקשה מציין באמצעות עו"ד שלום אבן, כי חברת 365 סקורס מאפשרת הצטרפות ושימוש באפליקציה בחינם ללא עלות, כאשר מעת לעת, במהלך השימוש, "קופצות" למשתמש פרסומות שונות. לצד זאת, טוען המבקש, מציעה החברה למשתמשים שלה לשלם תמורת הסרת הפרסומות בעת השימוש (מסלול הפרימיום).
1 צפייה בגלריה
365Scores
365Scores
365Scores
(צילום מסך מתוך אתר הבית של 365Scores)
"כלומר, החברה מתחייבת כי בתמורה לתשלום עבור הסרת פרסומים בעת השימוש, אכן, יוסרו הפרסומות בעת השימוש של המשתמש באפליקציה. ואולם, גם לאחר ביצוע התשלום והתחייבות 365 כי 'הפרסומות הוסרו', המשתמשים ממשיכים להיחשף שוב ושוב לפרסומות בעת השימוש. בכך, מפרה החברה את ההסכם מול קהל המשתמשים ששילמו עבור הסרת הפרסומות", נטען בבקשה.
המבקש טוען כי שילם 11.9 שקל לשנה לשימוש באפליקציה ללא פרסומות, אולם "להפתעתו, גם לאחר ביצוע התשלום והתחייבות 365 כי הפרסומות הוסרו, הוא המשיך להיחשף שוב ושוב לפרסומות בעת השימוש. המבקש חווה זאת במספר הזדמנויות שונות ובמספר ימים שונים (דהיינו, אין מדובר בתקלה נקודתית)".
מהבקשה עולה כי לאפליקציה מעל ל-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ומטרתה לשפר את חווית הספורט ולספק למשתמשים מידע מהיר, מקיף ואמין בכיסוי מלא, 24 שעות 7 ימים בשבוע של 10 ענפי ספורט שונים ומעל 2,000 תחרויות ברחבי העולם, באמצעות סרטונים וסטטיסטיקות בזמן אמת, חדשות מתפרצות, ניתוחים ותובנות במהלך משחקים ועוד. יש לציין כי באפריל האחרון שהאפליקציה נמכרה תמורת 200 מיליון דולר לקבוצת ENTAIN מלונדון.
מחברת 365Scores נמסר בתגובה: "לא הגיע אלינו כל כתב תביעה בינתיים. אם וכאשר נקבל משהו כזה נבדוק ונגיב בהתאם. אנחנו עושים ונמשיך לעשות מאמץ לספק חווית משתמש איכותית ולעמוד בהתחייבויות שלנו לקהל אוהדי הספורט הנאמן שמלווה אותנו כבר שנים ארוכות".