קניוני עופר השיקו גיפט קארד בשם ‏Ofer gift‏, שיכובד בכל 2,400 החנויות ב-18 הקניונים שלה. הגיפט קארד ‏יפעל ככרטיס אשראי דיגיטלי טעון בכסף (מדובר בטכנולוגיה ייחודית של כאל), שניתן לשמור בארנק הדיגיטלי בטלפון הנייד (כמו אפל פיי וגוגל ‏פיי) – כלומר הוא לא ישווק ככרטיס פלסטיק. תוקף הכרטיס הוא כשש שנים, ואפשר להטעין אותו בעד 1,000 שקל.‏
זאת הפעם הראשונה בארץ שגיפט קארד יפעל ככרטיס אשראי, ולכן הוא יאפשר כפל הנחות וצבירת נקודות ‏מועדון. הוא פחות משתלם ברשתות בעלות כרטיס אשראי משלהן שמקנה הנחה או צבירת נקודות ‏מוגברת.‏
2 צפייה בגלריה
קניון עופר הקריון, קריית ביאליק
קניון עופר הקריון, קריית ביאליק
קניון עופר הקריון בקריית ביאליק
(צילום: עומרי אמסלם)

הגיפט קארד היחיד שאינו של זארה – אבל בכל זאת כולל את זארה

זה גם הגיפט היחיד שיכובד ב-100% מהחנויות בקניונים, כולל זארה ורשתותיה. זה הגיפט קארד היחיד ‏שאינו של זארה, שכולל את רשתות זארה. עד כה גיפט קארד לזארה בלבד או לרשתות זארה (כמו פול אנד ‏בר וברשקה) – הונפק על ידי זכיינית זארה עצמה ונרכש ברשתות זארה בלבד. הגיפט קארד נמכר מהיום, ‏לכן הוא יהיה זמין גם בסייל של זארה שיחל, לפי הצפי, ב-18 בדצמבר.‏
לא תהיה בו שום מגבלה", הסביר מנכ"ל קניוני מליסרון אופיר שריד, במסיבת עיתונאים שערך. "אפשר ‏יהיה לקנות איתו בכ-300 החנויות שיש לנו בכל קניון ובכל 2,400 החנויות בכלל קניוני עופר, כולל אלו יוגה, ‏לולולמון, פיצוציה, פארם, סופרמרקט וגם אצל זאת שעושה ציפורניים ואפילו על החניה. כולל כפל מבצעים ‏וצבירת נקודות. אפשר להטעין אותו בעד אלף שקל ולהטעין אותו בארנק הדיגיטלי".‏

הכרטיס הושק בזכות חבר

היקף שוק הגיפט קארדים בישראל עומד על כ-3 מיליארד שקל בשנה. מלכת הגיפט קארדים היא ביימי ‏‏(‏Buyme‏), ויש את נופשונית ותו הזהב וגיפט קארדים של קבוצות פוקס וקסטרו, אבל עזריאלי היא ‏המתחרה הישירה של מליסרון, ויש לה כרטיס מתנה פופולרי, עזריאלי ליים קארד, שכולל שיתוף פעולה עם ‏מועדון אנשי צבא הקבע חבר. ‏
הבעיה בכרטיס המתנה של עזריאלי היא מיעוט רשתות ונשירה של חלקן מהכרטיס, למשל, דלתא ורנואר ‏שעזבו אותו. לעזריאלי יש בכל זאת יתרון על פני הכרטיס החדש של קניוני עופר: הוא תקף גם באתרי ‏אינטרנט כמו טרמינל ‏x‏, בעוד הכרטיס החדש של עופר תקף כרגע בחנויות פיזיות בלבד. ‏‏"אצלנו בניגוד לעזריאלי, הכרטיס כולל את כל הרשתות", מדגיש שריד. "מועדון חבר הוא הסיבה שהשקנו את ‏הכרטיס. אנחנו רוצים להשתתף ביריד שלהם, והם אמרו לנו שזה יתאפשר רק עם גיפט קארד. העניין הוא שבחבר ‏מבקשים 30% הנחה, אז זה דורש עבודה מולם. לא השקנו כרטיס הנחות".‏
2 צפייה בגלריה
סניף זארה בתל אביב
סניף זארה בתל אביב
סניף זארה בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
אתם מממנים אותו ללא השתתפות הסוחרים.‏ ‏"כן, אבל זה מימון זניח. זה לא כרטיס הנחה. הצרכנים יטעינו אותו בכסף – אין פה הנחה של 10% שאנחנו ‏או הרשתות נותנים – כשהכרטיס מוטען ב-500 שקל, שילמת 500 שקל. זה שקל לשקל. זאת לא הטבה, רק ‏מתנה שצרכן או מקום עבודה נותן לצרכנים. ‏
‏"אנחנו נותנים עשרת אלפים הטבות בשנה דרך האפליקציה של קניוני עופר. בשת"פ עם חבר, אם יהיה ‏כזה, נצטרך גם מימון שלהם ושל הרשתות".‏
הסוחרים יעזרו במימון בעתיד? ‏"כרגע, מטרת הכרטיס היא לחזק את הסוחרים שלנו וגם את הלקוחות. אנחנו לא באמת מכירים את ‏הלקוחות שלנו, ולכן אנחנו רוצים לחזק איתם את הקשר ולגרום להם לקנות אצלנו, ובכך להגדיל את הפדיונות ‏בקניונים שלנו ולגבות שכר דירה גבוה יותר מהשוכרים שלנו".‏
צרכנים מבוגרים יתקשו להשתמש בגיפט קארד דיגיטלי. ‏"בין 20% ל-30% מהגיפט קארדים נעלמים ולא ממומשים כי הם מפלסטיק, והם הולכים לאיבוד. שלנו אכן ‏דיגיטלי בלבד, כי הגיע הזמן שכך זה יהיה".‏
רשת קניוני עופר, מקבוצת מליסרון, כוללת 18 קניונים ברחבי הארץ, ובהם קניון עופר רמת אביב, ‏חוצות המפרץ אאוטלט, עופר הקריון קריות, עופר הקניון הגדול פ"ת, עופר בילו סנטר אאוטלט, עופר ‏רחובות ועופר גרנד קניון באר שבע. סך הפדיונות השנתי בקניוני עופר הוא 10 מיליארד שקל. לאחרונה רכשה עופר את ‏חברת אביב כדי להפוך לחברת מגורים, נוסף על היותה לחברת קניונים ומשרדים.‏