קניוני עופר השיקו גיפט קארד בשם Ofer gift, שיכובד בכל 2,400 החנויות ב-18 הקניונים שלה. הגיפט קארד יפעל ככרטיס אשראי דיגיטלי טעון בכסף (מדובר בטכנולוגיה ייחודית של כאל), שניתן לשמור בארנק הדיגיטלי בטלפון הנייד (כמו אפל פיי וגוגל פיי) – כלומר הוא לא ישווק ככרטיס פלסטיק. תוקף הכרטיס הוא כשש שנים, ואפשר להטעין אותו בעד 1,000 שקל.
זאת הפעם הראשונה בארץ שגיפט קארד יפעל ככרטיס אשראי, ולכן הוא יאפשר כפל הנחות וצבירת נקודות מועדון. הוא פחות משתלם ברשתות בעלות כרטיס אשראי משלהן שמקנה הנחה או צבירת נקודות מוגברת.
הגיפט קארד היחיד שאינו של זארה – אבל בכל זאת כולל את זארה
זה גם הגיפט היחיד שיכובד ב-100% מהחנויות בקניונים, כולל זארה ורשתותיה. זה הגיפט קארד היחיד שאינו של זארה, שכולל את רשתות זארה. עד כה גיפט קארד לזארה בלבד או לרשתות זארה (כמו פול אנד בר וברשקה) – הונפק על ידי זכיינית זארה עצמה ונרכש ברשתות זארה בלבד. הגיפט קארד נמכר מהיום, לכן הוא יהיה זמין גם בסייל של זארה שיחל, לפי הצפי, ב-18 בדצמבר.
לא תהיה בו שום מגבלה", הסביר מנכ"ל קניוני מליסרון אופיר שריד, במסיבת עיתונאים שערך. "אפשר יהיה לקנות איתו בכ-300 החנויות שיש לנו בכל קניון ובכל 2,400 החנויות בכלל קניוני עופר, כולל אלו יוגה, לולולמון, פיצוציה, פארם, סופרמרקט וגם אצל זאת שעושה ציפורניים ואפילו על החניה. כולל כפל מבצעים וצבירת נקודות. אפשר להטעין אותו בעד אלף שקל ולהטעין אותו בארנק הדיגיטלי".
הכרטיס הושק בזכות חבר
היקף שוק הגיפט קארדים בישראל עומד על כ-3 מיליארד שקל בשנה. מלכת הגיפט קארדים היא ביימי (Buyme), ויש את נופשונית ותו הזהב וגיפט קארדים של קבוצות פוקס וקסטרו, אבל עזריאלי היא המתחרה הישירה של מליסרון, ויש לה כרטיס מתנה פופולרי, עזריאלי ליים קארד, שכולל שיתוף פעולה עם מועדון אנשי צבא הקבע חבר.
הבעיה בכרטיס המתנה של עזריאלי היא מיעוט רשתות ונשירה של חלקן מהכרטיס, למשל, דלתא ורנואר שעזבו אותו. לעזריאלי יש בכל זאת יתרון על פני הכרטיס החדש של קניוני עופר: הוא תקף גם באתרי אינטרנט כמו טרמינל x, בעוד הכרטיס החדש של עופר תקף כרגע בחנויות פיזיות בלבד. "אצלנו בניגוד לעזריאלי, הכרטיס כולל את כל הרשתות", מדגיש שריד. "מועדון חבר הוא הסיבה שהשקנו את הכרטיס. אנחנו רוצים להשתתף ביריד שלהם, והם אמרו לנו שזה יתאפשר רק עם גיפט קארד. העניין הוא שבחבר מבקשים 30% הנחה, אז זה דורש עבודה מולם. לא השקנו כרטיס הנחות".
אתם מממנים אותו ללא השתתפות הסוחרים.
"כן, אבל זה מימון זניח. זה לא כרטיס הנחה. הצרכנים יטעינו אותו בכסף – אין פה הנחה של 10% שאנחנו או הרשתות נותנים – כשהכרטיס מוטען ב-500 שקל, שילמת 500 שקל. זה שקל לשקל. זאת לא הטבה, רק מתנה שצרכן או מקום עבודה נותן לצרכנים.
"אנחנו נותנים עשרת אלפים הטבות בשנה דרך האפליקציה של קניוני עופר. בשת"פ עם חבר, אם יהיה כזה, נצטרך גם מימון שלהם ושל הרשתות".
הסוחרים יעזרו במימון בעתיד?
"כרגע, מטרת הכרטיס היא לחזק את הסוחרים שלנו וגם את הלקוחות. אנחנו לא באמת מכירים את הלקוחות שלנו, ולכן אנחנו רוצים לחזק איתם את הקשר ולגרום להם לקנות אצלנו, ובכך להגדיל את הפדיונות בקניונים שלנו ולגבות שכר דירה גבוה יותר מהשוכרים שלנו".
צרכנים מבוגרים יתקשו להשתמש בגיפט קארד דיגיטלי.
"בין 20% ל-30% מהגיפט קארדים נעלמים ולא ממומשים כי הם מפלסטיק, והם הולכים לאיבוד. שלנו אכן דיגיטלי בלבד, כי הגיע הזמן שכך זה יהיה".
רשת קניוני עופר, מקבוצת מליסרון, כוללת 18 קניונים ברחבי הארץ, ובהם קניון עופר רמת אביב, חוצות המפרץ אאוטלט, עופר הקריון קריות, עופר הקניון הגדול פ"ת, עופר בילו סנטר אאוטלט, עופר רחובות ועופר גרנד קניון באר שבע. סך הפדיונות השנתי בקניוני עופר הוא 10 מיליארד שקל. לאחרונה רכשה עופר את חברת אביב כדי להפוך לחברת מגורים, נוסף על היותה לחברת קניונים ומשרדים.