מהנדס במפעל ביטחוני שלקה בליבו לאחר ויכוח בעבודה על הפעלתו של המזגן, טען כי יש להכיר באוטם שריר הלב בו לקה לאחר הוויכוח כתאונת עבודה.
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה בתחילה את תביעתו של המהנדס, שהוגשה באמצעות עו"ד אלישר פיינגרש ממרקמן טומשין ושות'. אולם המהנדס ערער לבית הדין הארצי לעבודה שהחליט כי התיק יוחזר לבית הדין האזורי למינוי מומחה נוסף.
1 צפייה בגלריה
מחלת לב
מחלת לב
הריב כלל קללות וצעקות
(צילום: shutterstock)
בחוות דעתו הפנה המומחה להחלטת בית הדין, ממנה עלה כי העבודה של המהנדס התבצעה בחלל פתוח בו יש מזגן מרכזי. השליטה במזגן נעשית בידי כל העובדים בחדר, כל אחד בהתאם להרגשה שלו. לפי הנטען, התובע הוא סובל מחום ומעדיף לעבוד עם מזגן אך מודע לכך שיש אנשים שקר להם ולכן כשמכבים את המזגן הוא נותן לחדר להתחמם מעט לטובתם ואז קם להדליק את המזגן.
באחד הימים, במהלך יום עבודה שגרתי חל ויכוח על הפעלת המזגן עם עובד אחר. בין השניים התפתח עימות מילולי שכלל קללות, צעקות ושפת גוף אגרסיבית במשך כמה דקות. נטען כי התובע הלך להתלונן במחלקת כוח אדם ובדרך חזרה התחיל להרגיש קוצר נשימה קשה. בסופו של יום צוין כי התובע שסבל עוד קודם לאירוע ממחלת לב, קיבל לאחר האירוע התקף לב.
עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות'עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות'
המומחה קבע כי בהתחשב בקרבת הזמן בין האירוע בעבודה ופרוץ האוטם ניתן לקבוע בסבירות העולה על 50% שקיים קשר סיבתי בין הדחק בעבודה ופרוץ האוטם. בעקבות עמדת המומחה נציג המוסד לביטוח לאומי הודיע כי הוא יכיר בקשר הסיבתי שבין האירוע לבין האוטם. בית הדין האזורי לעבודה נתן תוקף של פסק דין ביום חמישי האחרון להודעת בא כוח המוסד לביטוח לאומי בתיק.
לדברי עו"ד אלישר פיינגרש, "ההליך מדגיש את העובדה שגם אם המבוטח היה 'פצצה מתקתקת' של התקף לב על רקע גורמי סיכון ותעוקת חזה, די בכך שהיה לו אירוע חריג (כמו ויכוח על מזגן) שגרם לפצצה להתפוצץ - כדי להוות תאונת עבודה. עתה המבוטח יעמוד בפני ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות אשר עשויים לזכותו לקצבה לכל ימי חייו".