עוד יצרנית מזון גדולה מפטרת עובדים: אחרי ששטראוס הודיעה על פיטורי 100 עובדי מטה, גם אסם נקטה בפעולה זהה - ובמסגרת תוכנית ההתייעלות שלה תקצץ בכוח האדם שלה ותפטר כ-80 עובדים, רובם סוכני מכירות ועובדי מטה.
במקביל, הודיעה אסם כי במסגרת התוכנית שכר המינימום לעובדים במפעלים יעלה ל-6,000 שקלים. בחברה יש כיום כ-4,200 עובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אסם
אסם
אסם
(צילום: באדיבות אסם)
מבחינה אסטרטגית החברה מתכננת השקעה מואצת בחדשנות, טכנולוגיה וצמיחה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ותפתח בין השאר קווי ייצור חדשים במפעליה בצפון ובדרום. עוד נמסר כי יצרנית המזון תשקיע באנרגיות חלופיות וחיסכון באנרגיה וצמצום בעלויות הקבועות, בין השאר במטות השונים שלה: "לקראת שנת 2023, אנו נדרשים לפעול ביעילות וביצירתיות, על מנת לאפשר המשך צמיחה ולהתמודד עם אתגרי התקופה".
הפיטורים באסם מגיעים, כאמור, ימים בודדים אחרי ששטראוס הודיעה על תוכנית ההתייעלות שלה על רקע האינפלציה והפגיעה ברווחיות, וכחלק משינוי מבני שהיא מבצעת, או כפי שהיא כתבה בהודעה לתקשורת "השטחת הארגון וצמצום בשכבות ניהול לצורך חיזוק גמישות, התייעלות ואפקטיביות ארגונית".
מעכשיו פעילות כוח אדם והכספים שהיו תחת כל אחד ממנהלי החטיבות העסקיות השונות בשטראוס ישראל: ממתקים, מחלבה, סלטים, קפה, מים וסברה, יינתנו במרוכז על ידי מטה הקבוצה, גם התפעול והלוגיסטיקה ייצאו מאחריות מנהלי הפעילויות הנ"ל ויהיו מרוכזות בחטיבה אחת.
למהלך השפעה ישירה על מעמדם של מנהלי החטיבות העסקיות, ומנכ"ל שטראוס ישראל. לעומת זאת, כוחו של מנכ"ל קבוצת שטראוס החדש, שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, שייכנס ב-1 בדצמבר לתפקידו, יתחזק והוא ישלוט על הקבוצה מלמעלה.
בעקבות הפיטורים באסם ובשטראוס, ההערכות בתעשייה היא שיצרניות נוספות יצטרכו להתייעל כהערכות לאינפלציה, להמשך עליית התשומות ומנגד לקושי להעלאות מחירים בעקבות המחאה בציבור וזו של רשתות השיווק.