"הרבה אנשים לא רוצים קבלה", כך לפי רשות המיסים טענו מנהלי חשבונות וכספים בעמותות וישיבות בבני ברק, בתל אביב וברמת גן, שם ערכו חוקרי הרשות פשיטה שגילתה מקרים רבים של אי רישום תשלומי הורים ותרומות, החייבים בדיווח. בכרבע מהביקורות נמצאו אי רישום הכנסות ותשלומי סכומי כסף העוברים על חוק המזומן.
במהלך המבצע נערכו ביקורות ב-38 מלכ"רים, ובהם ישיבות, מדרשיות, ועמותות מתחום הבריאות והרווחה. ב-7 מתוך 38 המוסדות שבוקרו נמצא אי רישום הכנסות. כמו כן נמצאו 2 הפרות של חוק המזומן בהיקף כולל של 121,770 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי רשות המיסים, בביקורת בעמותה בבני ברק המפעילה גן ילדים, נמצא כי תשלומי הורים בצ'קים ובמזומן, בסכום כולל של 72,000 שקל, לא נרשמו כלל בספרים ולא תועדו בשום דרך. עוד התגלה במהלך הביקורת כי העמותה נסגרה בסוף שנת 2021 ומנהלה ממשיך להפעיל את הגן כעוסק פטור.
בישיבה בבני ברק נמצאו תרומות בצ'קים והעברות בנקאיות בסכום כולל של 77,400 שקל שלא תועדו בשום צורה ולא הוצאו בגינן קבלות.
בעמותה ברמת גן, המפעילה מדרשיה, מצאו המבקרים 3 צ'קים בסך של 2,055 שקל כל אחד, שנועדו עבור תשלום לצהרונים ולא נרשמו או תועדו.
ברשות המסים אמרו כי מבצעים אלו נערכים כחלק מפעילות נרחבת של הרשות כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.