וול סטריט סבל היום (שישי) מירידות חדות, כאשר מדד נאסד"ק צלל ב-4.2%, S&P 500 נחתך ב-3.6% ודאו ג'ונס איבד 2.8%. נאסד"ק רשם את החודש הגרוע ביותר שלו מ-2008 (ירידה של 13.3%) ואת תחילת השנה (ינואר-אפריל) הגרועה ביותר שלו מעולם - עם צניחה של יותר מ-20%.
מי שבלטה מעל כולם היום בירידות הייתה אמזון, שהמניה שלה נחתכה ב-14.1% - ומחקה משוויה מעל ל-200 מיליארד דולר, אחרי שפרסמה תחזית מאכזבת. אינטל צללה ב-6.9% ואפל ירדה ב-3.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אחרי עליות יחסית קבועות בימים האחרונים, מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב-0.6% (67 סנט) ונקבע על 104.7 דולר לחבית. הזהב עלה ב-1.1% (20.40 דולר) למחיר של 1,911.70 דולר לאונקיה, אך בסיכום חודשי נחתך שווי המתכת היקרה ב-2.2%.
טסלה: מאסק מכר מניות בשווי 8.5 מיליארד דולר, החברה צנחה ב-6.7%
חשש משקיעי טסלה התממש היום, כאשר האיש העשיר בעולם והבעלים, אילון מאסק, מכר מניות אישיות שלו בחברה בשווי 8.5 מיליארד דולר על מנת לממן את עסקת הרכישה של טוויטר. לאחר מכן אמר מאסק כי אין בכוונתו למכור עוד מניות שלו בטסלה, אחרי שבמהלך השבוע מכר כ-9.6 מיליון מניות כאלה, שמהוות 5.6% מאחזקותיו בחברה.
כחלק מעסקת רכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר, מאסק התחייב להביא מהונו האישי 21 מיליארד דולר. משקיעי טסלה, כאמור, חששו כי הוא ייאלץ למכור חלק ממניותיו בחברה על מנת להביא כל כך הרבה כסף, והם צדקו.
מאז שמאסק הודיע על התעניינותו ברכישת טוויטר, טסלה איבדה מאות מיליארדי דולרים מהשווי שלה בעקבות אותו חשש של בעלי המניות.
אמזון: קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה שני עשורים
אמזון פרסמה אתמול את הדוחות שלה לרבעון הראשון של השנה. ענקית הקניות המקוונות רשמה הכנסות של 116.4 מיליארד דולר, אמנם עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אבל מדובר בקצב הצמיחה האיטי ביותר של החברה בשני העשורים האחרונים. האנליסטים ציפו להכנסות של 116.3 מיליארד דולר.
עבור הרבעון הנוכחי, צפתה אמזון מכירות של 116-121 מיליארד דולר - עלייה של 3%-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו לתחזית של 125.3 מיליארד דולר.
החברה רשמה ברבעון הראשון הפסד של 7.6 מיליארד דולר על השקעתה ביצרנית המכוניות המסחריות החשמליות האמריקאית ריביאן, שאיבדה מחצית משוויה בתקופה זו. בעקבות כך, רשמה אמזון הפסד נקי של 3.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון. ההכנסות של החברה מפרסום עמדו ברבעון על 7.88 מיליארד דולר - מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 8.17 מיליארד דולר.