חברת קשרי תעופה נכנסת לתחום הנדל"ן: החברה דיווחה היום (א') לבורסה לניירות ערך בתל אביב על השקת פרויקט וילות יוקרה באי פארוס שביוון, המוערך בהיקף כולל של כ-7 מיליון אירו. על פי הדיווח, החברה חתמה על הסכם עם קבלן מבצע מקומי להקמת פרויקט "MIFRAS" הכולל 8 וילות על קרקע שרכשה ב-2021.
עלות הפרויקט הצפויה, כולל עלויות תכנון והקמה ללא עלות הקרקע ועלויות שיווק ופרסום, מוערכת בכ-4.5 מיליון אירו, שישולמו בהתאם לקצב התקדמות הפרויקט. בנייתו צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של שנת 2024 ולהסתיים בתוך כ-18 חודשים מיום התחלת העבודות.
3 צפייה בגלריה
פרויקט הווילות של קשרי תעופה באי פארוס ביוון
פרויקט הווילות של קשרי תעופה באי פארוס ביוון
פרויקט הווילות של קשרי תעופה באי פארוס ביוון
(הדמיה: קשרי תעופה)
3 צפייה בגלריה
פרויקט הווילות של קשרי תעופה באי פארוס ביוון
פרויקט הווילות של קשרי תעופה באי פארוס ביוון
(הדמיה: קשרי תעופה)
במקביל, דיווחה החברה על מכירה של שתי וילות תמורת סכום כולל של כשני מיליון אירו, שישולמו על ידי הרוכשים בהתאם לקצב התקדמות העבודות. ל"ממון" נודע כי מדובר ברוכשים ישראלים ואירופאים, כאשר וילה נוספת נמצאת בשלבי מכירה. מחיר התחלתי לווילה כ-655 אלף אירו.
קשרי תעופה מחזיקה ב-50% בחברה היוונית בריליינט טרוול. לצורך רכישת הקרקע באי פארוס, הוקמה חברה בת בשם בריליינט קונסטרקשן, שבה מחזיקה קשרי תעופה כ-50% ובריליינט טרוול מחזיקה ב-50% נוספים. החברה הבת ביצעה, כאמור, את רכישת הקרקע לפני כ-3 שנים וכעת תפקח על הבנייה, תשווק ותנהל את הנכסים.
בימים אלה בוחנת קשרי תעופה, שזוהי לה פעילות ראשונה בתחום הנדל"ן, השקעות נוספות באיי יוון, בקפריסין ובאזורים תיירותיים נוספים. מהחברה נמסר כי מדובר "באסטרטגיה העסקית של החברה להרחבת זרוע הפעילות הנדל"נית של נכסי תיירות, בהם יש לחברה ערך מוסף משמעותי".

אשטרום נכסים מרחיבה פעילות באנגליה

בתוך כך, חברת אשטרום נכסים מקבוצת אשטרום מרחיבה את פעילותה באנגליה ודיווחה היום כי היא רוכשת בניין משרדים בעיר לידס תמורת כ-83 מיליון פאונד (כ-405 מיליון שקל). מדובר בבניין משרדים המשתרע על שטח של כ-21.2 אלף מ"ר, הכולל 130 מקומות חניה. על פי נתוני החברה, הנכס מושכר בשיעור תפוסה של 98% ומניב שכר דירה שנתי של כ-6.6 מיליון פאונד, המשקף תשואה נטו של כ-8%.
עם השוכרים המרכזיים בבניין ניתן למנות את פירמת ראיית החשבון הבינלאומית PWC ורשת סקיי הבריטית, חברת תקשורת מהגדולות במדינה. הנכס בלידס הוא החמישי המצטרף לפרוטפוליו נכסים של החברה באנגליה, כאשר לחברה נכסים נוספים הממוקמים במנצ'סטר, ברמינגהם וליברפול. שווי נכסי החברה באנגליה, טרם רכישת הנכס החמישי, הוא כ-167 מיליון פאונד (כ-816 מיליון שקל).
3 צפייה בגלריה
בניין לידס של אשטרום נכסים באנגליה
בניין לידס של אשטרום נכסים באנגליה
בניין לידס של אשטרום נכסים באנגליה
(צילום: באדיבות החברה)
על פי הדיווח, החברה מימנה את רכישת הנכס ממקורותיה העצמיים וכן באמצעות מימון בנקאי. לצד הנכסים באנגליה, בבעלות החברה 13 נכסים בערים שונות בגרמניה, כאשר השווי הכולל של נכסים אלו (חלק החברה) מוערך בכ-352 מיליון אירו (1.4 מיליארד שקל). יצוין כי טרם הרכישה הנוכחית, שווי נכסי החברה בישראל מהווה כ-66% משווי נדל"ן החברה.
ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים, מסר: "כחלק מפעילות החברה בארץ ובחו"ל, ובהתאם לאסטרטגיה להמשך השבחה והרחבת הפעילות, השלמנו עסקה לרכישת נכס משמעותי בעיר לידס, המצטרף לפורטפוליו הנכסים שלנו באנגליה, הכולל עם רכישה זו 5 נכסים נבחרים הממוקמים בערים מרכזיות וכוללים תמהיל של משרדים ומסחר. אנו בוחנים הזדמנויות נוספות לרכישת נכסים מניבים איכותיים באנגליה ובגרמניה, בנוסף להמשך פעילות הייזום של החברה בישראל שמתמקדת בעירוב שימושים באזורי ביקוש".