דקטלון ישראל סוגרת את החנות בשדרות רוטשילד פינת אלנבי בתל אביב ועוברת לקניון עזריאלי בעיר, עם חנות בשטח של 900 מ"ר. החנות תיפתח בסוף דצמבר, במקום חנות הדגל של תמנון שיוצאת מהקניון.
בשנה האחרונה צמצמה רשת דקטלון בארץ שטחי מסחר. בפתח תקווה ובנתניה צומצמו שטחי הסניפים בכשליש ובהתאם ירדו עלויות התפעול: שכ"ד, ארנונה, עלות עובדים ועוד.
1 צפייה בגלריה
סניף דקטלון
סניף דקטלון
סניף דקטלון
(צילום: אנטון צ'יקישב)
החנות בעזריאלי תיפתח בקונספט החדש של דקטלון העולמית – "דקטלון סיטי", חנויות קטנות יותר שמתמקדות בחוויית הלקוח. הכוונה היא פחות "מחסן" של סחורות ויותר דגש על הצגת המוצרים ועל מרחב להתנסות, כאשר חלק מהמלאי יוצג באמצעים דיגטליים וגם אם אינו זמין בחנות, ניתן יהיה להזמין ולקבל בשליחות הביתה או באיסוף מהחנות.
המעבר לקניון מפתיע, משום שהחנות פועלת במקום נחשק בלב תל אביב. מנכ"ל דקטלון ישראל, יאן פאביו, לשעבר מנכ"ל דקטלון בטוניס, הסביר ל-ynet כי "זאת הייתה החלטה קשה לעבור, אבל בעזריאלי הטראפיק טוב יותר והייתה לנו הזדמנות מעניינת בעזריאלי".

מנכ"ל דקטלון: "גם עבודות הרכבת הקלה באלנבי תרמו להחלטה"

המעבר של דקטלון לקניון פותרת לעזריאלי את בעיית החלל הגדול שבו יושבת תמנון שהודיעה על עזיבת הקניון כבר לפני שנה, לטענתה בגלל "שכירות מוגזמת" ונשארה במקום בעלות מופחתת, לבקשת עזריאלי – עד שיימצא שוכר לשטח כה גדול.
לדברי פאביו, "גם עבודות הרכבת הקלה באלנבי שיצרו בעיות נגישות – תרמו להחלטה". הקונספט החדש של הרשת מבוסס על שטח קטן יותר שנותן יותר מיקוד על מוצרים. בסוף שטח החנות הוא גם פונקציה של שכ"ד, שגבוה בתל אביב. באשדוד פתחנו עכשיו חנות בקונספט החדש אבל בשטח של 2,500 מ"ר, כי השכ"ד באשדוד זול יותר. בעבר שמנו בחנויות הרבה סטוק, היום הגישה היא להתמקד בתצוגת המוצרים, החדשנות שלהם והאפשרות לבדוק אותם. אנחנו מקטינים את הגודל כדי להעצים את החוויה".
מדובר בסניף ה-11 בארץ. פאביו: "אנחנו מרוצים מהתוצאות בישראל, אחרת לא היינו פותחים עוד חנויות. כשהגעתי כולם אמרו שישראל זה משהו אחר וכולם אוהבים לגעת ולנסות את המוצרים, במיוחד הילדים. אני מרגיש שחווית הקנייה בחנות מאוד חשובה לישראלים. הישראלים לוקחים זמן לקניות, הם רוצים פיזית לנסות ופחות קונים באתר. באירופה זה אחרת: 20% מהמכירות אנחנו מבצעים באונליין".