בנק ההשקעות האמריקני ג'פריס הוריד את דירוג מניית אפל מקנייה ל"הולד", בשל הביקוש הנמוך לאייפון 16 וציפיות מוגזמות מיכולות בינה מלאכותית של דגמי אייפון 16 ו-17. לפי האנליסט אדיסון לי, מטעם ג'פריס, חומרת הדגמים החדשים עדיין אינה מתקדמת מספיק כדי להריץ בינה מלאכותית, כך פורסם ב-yahoo!. לצד זאת לי הודיע אתמול (שני) על הורדת מחיר מניית אפל ב-2.3%.
"בניגוד לשרתי AI, לסמארטפונים חסר זיכרון מהיר וטכנולוגיית אריזה המאפשרים העברת נתונים מהירה בין המעבד לזיכרון - מה שמגביל את יכולות ה-AI שלהם," כתב לי בדוח שפרסם הבנק בנושא. לדבריו, "להערכתנו מוגזם לצפות לגל החלפת סמארטפונים מואץ בגלל AI. ידרשו עוד שנתיים עד שלוש ליצרנים כמו אפל להגיע לחומרה המסוגלת להריץ תוכנות בינה מלאכותית בצורה חלקה".
למרות הורדת הדירוג, ציין לי כי להערכת הבנק אפל כן תוכל להוביל בעתיד את שוק הסמארטפונים מבוססי ה-AI. לדבריו, אפל "היא השחקנית היחידה המשלבת חומרה ותוכנה שיכולה לנצל נתונים קנייניים כדי להציע שירותי AI מותאמים אישית בעלות נמוכה". אנליסטים מעריכים כי הביקוש לדגם האחרון של אפל נמוך יותר ביחס להשקות קודמות.
1 צפייה בגלריה
אפל 2024
אפל 2024
אייפון 16
(צילום מסך: יוטיוב)
בחודש שעבר חשפה אפל את סדרת האייפון 16. כבר באירוע החשיפה הודיעה החברה כי מערכת הבינה המלאכותית שלה, Apple Intelligence, לא תופעל באופן מיידי במכשיר. זאת בשל בעיות ביצועים ובשל קשיים רגולטוריים שהחברה נתקלה בהם באירופה.
לפי סקר של הבנק ג'יי פי מורגן, בקרב לקוחות קיימים וחדשים של אפל, רק מעט מהנשאלים ציינו שהם מעוניינים לקנות את הדגם החדש בשל יכולות AI. לעומת זאת, רוב המשיבים לסקר ציינו כי הם מעוניינים לקנות אייפון 16 בזכות הקישוריות המהירה שלו.