מפגינים פרו-פלסטינים פרוצים למשרדי אלביט מערכות בבריטניה

פעילים פרו-פלסטינים הצליחו לפרוץ היום (ב') את מערך האבטחה של משרדי אלביט מערכות בעיר קנט בבריטניה ולחדור אל תוך המבנה המאובטח שבו מכונות וטכנולוגיה צבאית שבחלקה השתמש צה"ל בעזה. כך לפי דיווחים בתקשורת הבריטית.
לפי הדיווחים השונים, אין זו הפעם הראשונה שמתרחשים אירועים כאלה כנגד משרדי החברה בבריטניה. לפי הדיווח, פעילים מקבוצת "פלסטיין אקשן" פרצו את דרכם למתחם "סנדוויץ' דיסקברי פארק" בשעות המוקדמות הבוקר, כשהם שוברים את דלת הכניסה וגורמים נזק לציוד צבאי שמצאו במקום ושלטענתם משמש את צה"ל.
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון שהפיצו
מתוך הסרטון שהפיצו
מתוך הסרטון שהפיצו
(צילום מסך מתוך X (טוויטר))
בסרטון שפרסמו, נראים כמה פעילים לבושים בבגדים כתומים ורעולים פורצים את דלת הכניסה בעזרת פטיש. באמצעות מוט ברזל נראה אחד הפעילים כשהוא גורם נזק למחשבים ולמוצרים שנמצאים על פס הייצור במה שנראה כמו מפעל. זמן קצר לפני הפריצה, עשרות פעילים שהגיעו למקום פרצו את דרכם למתחם המאובטח, הניחו דוקרנים על הכביש המוביל אל המפעל על מנת למנוע מרכבים להגיע למקום ובכך לעכב את כוחות הביטחון והמשטרה.
בסופו של דבר כוחות משטרה הגיעו למקום ועצרו בין שבעה לעשרה מהפעילים בחשד לפריצה בנסיבות חמורות. המשטרה הודיעה כי הוזעקה למקום בהמשך לדיווח על הפגנה חריגה באזור בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר.
באלביט בחרו שלא להתייחס לדיווח.
לפני כשבוע מפגינים מאותו ארגון, "פלסטין אקשן", תקפו את סניפי בנק "ברקליס" ברחבי בריטניה, ניפצו חלונות והשליכו צבע אדום על סניפי הבנקים בלונדון, בריסטול ומנצ'סטר. בתמונות שהפיצו הפעילים נראות שמשות מנופצות והרס רב בסניפי הבנק. במרכז בריסטול רוססו גם כתובות גרפיטי. אז נמסר מטעם הארגון כי "בנק ברקליס מממן את נזקי האקלים ורצח העם בפלסטין. עשורים של קמפיין מנומס, כתיבת מכתבים ושתדלנות אצל חברי פרלמנט - כשלו. נמשיך להסלים את צעדינו עד שברקליס יפסיק לממן רצח עם והרס אקלים".