ירידה משמעותית (שני) בשערי המטבעות הזרים מול השקל. שערו היציג של הדולר נקבע על 3.66 שקלים, לעומת שערו היציג שנקבע בשישי ועמד על 3.70. מדובר בירידה של כאחוז וחצי. שערו היציג של האירו נקבע על 4.09 שקלים, לעומת 4.11 בשישי. ירידה של קרוב ל-0.75%.
התחזקות השקל על חשבון הדולר והאירו עם תחילת שבוע המסחר מגיעה על רקע התקפת המנע של חיל האוויר אתמול לפנות בוקר וההערכות שמלחמה רחבת היקף בגבול הצפון לא צפויה בקרוב.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
לקראת החלטת הריבית של הוועדה המוניטארית של בנק ישראל ביום רביעי אחר הצהריים, צופים האנליסטים שהריבית לא תרד ולכן השקל לא ייחלש. המצב הזה, יחד עם אפשרות לירידה במתח הביטחוני בימים הבאים יגרמו כנראה להתחזקות השקל בהמשך השבוע, אך חידוש אפשרי של האיומים מאיראן, שכבר החלו במרומז הבוקר, יוכלו כמובן להשפיע בכיוון ההפוך.
יניב פגוט, סמנכ"ל המסחר בבורסה אמר הבוקר בנושא כי "הדולר יורד משמעותית אל מול השקל ומזכיר לנו את טעמו של הסיכון המטבעי. הפחתת הריבית בארה"ב ואי הפחתת הריבית בישראל, יחד עם ירידה מסוימת במתח הביטחוני, ואנו רואים את השקל מוחק כמעט את כל הפיחות מתחילת השנה - וכרגע מציג עלייה של 1% בלבד מתחילת השנה וירידה של כ-3% ב-12 החודשים האחרונים. זאת באחת השעות הכי קשות של מדינת ישראל, ביטחונית וכלכלית".
פורסם לראשונה: 11:48, 26.08.24