בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסם כי עו"ד ורו"ח טלי עזריאל חשודה במעורבות בעבירות מס שבוצעו לכאורה בחברת המשלוחים וולט בשנים 2021 - 2023. בשבוע שעבר שוחררה החשודה בתנאים מגבילים, וכעת הותר לפרסם את שמה.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט צוין כי עו"ד ורו"ח עזריאל נתנה שירותי ייעוץ לוולט בשנים שבהן בוצעו העבירות לכאורה, תחילה כשותפה במשרד עורכי הדין "הרצוג, פוקס, נאמן" ולאחר מכן כשותפה במשרד רואי החשבון PWC.
1 צפייה בגלריה
שליחי וולט
שליחי וולט
שליחי וולט
(צילום: אוראל כהן)
בשבוע שעבר פורסם כי במסגרת חקירה בחשד לעבירות על חוק מע"מ וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בענף המשלוחים, עלה החשד כי מאז ינואר 2021 קיזזה חברת וולט חשבוניות החשודות כפיקטיביות על שם חברת "תלוש לעצמאי" בהיקף של מאות מיליוני שקלים במעורבותה של עו"ד ורו"ח עזריאל.
על פי ממצאי החקירה עד עתה עולה החשד כי סכום חשבוניות המס החשודות כפיקטיביות שקוזזו מסתכם לכל הפחות בערך של כ-230 מיליון שקלים עסקאות, שהמס בגינן כ-33.5 מיליון שקלים. במקביל, קיים חשד לכאורה לעבירות מס נוספות בחברת "וולט".

הפרשות הקודמות

ב-ynet פורסמו בשנים האחרונות סדרת כתבות שחשפו את מאחורי הקלעים של חברת וולט ישראל, שלא מקיימת עם השליחים יחסי עובד-מעביד, ועל כן רבים מהם, שנחשבים לפרילנסרים, העדיפו לעבוד בוולט דרך חברות קבלן שאמורות היו להוציא להם תלוש בכל חודש ולדאוג לזכויות הסוציאליות שלהם.
בתחקיר נחשף בין היתר כי חברות הקבלן שהעסיקו את השליחים של וולט לא תמיד שילמו את השכר שהגיע לשליחים, נחשדו ונחקרו גם הם בענייני עבירות מס ולא דאגו למלוא הזכויות הסוציאליות של השליחים.
חברת "תלוש לעצמאי", שלפי החשד הנוכחי וולט קיזזה חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות על שמה, היא למעשה אחת החברות שהעסיקה בעבר שליחי וולט. הבעלים של "תלוש לעצמאי", אוהד צפרירי, נחשד לפני כשנה בהעלמת מס בסכום של כ-16 מיליון שקל ע"י הוצאת חשבוניות לחברות, שחלקן לא ביצעו שום פעילות כלכלית, כדי לשמש כיסוי חשבונאי פיקטיבי להעסקת שליחים בשחור. צפרירי סיפק את השירות גם לשליחי חברת וולט, אך כשפורסמה הפרשה, באפריל 2023, רשות המיסים מסרה כי וולט לא קשורה לחשדות כלפיו. לפי שעה נמסר מרשות המיסים כי החקירה בעניינו של צפרירי בשלבים מתקדמים ועם סיומה יועבר התיק לבחינה משפטית.
יודגש, כי עורכי דינו של צפרירי מסרו בין היתר עם העלאת החשדות כי "ככל שחלילה יסתבר כי מי מקבלני המשנה לא שילם את כלל המיסים הנדרשים, אזי שהדבר נעשה ללא ידיעתו של מרשינו ומבלי שמרשינו הפיק כל רווח מכך".