האם סיבוב ההופעות שובר השיאים של טיילור סוויפט, Eras Tour, עשוי להשפיע על ההחלטה אם להוריד את הריבית בבריטניה? מתברר שזה יכול לקרות, כך מדווחת CNBC.
לפי בנק ההשקעות TD Securities, הדחיפה הכלכלית שיעניקו מאות אלפי המעריצים של הכוכבת האמריקנית שינהרו ללונדון באוגוסט כדי לראות את חמש ההופעות שלה באיצטדיון וומבלי, עשויה להביא לדחייה של הורדת הריבית שתוכננה לספטמבר.
1 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
(צילום: AP)
"אנו עדיין צופים כי הבנק של אנגליה יוריד את הריבית באוגוסט, אך נתוני האינפלציה עבור אותו חודש עשויים להביא לכך שוועדת המדיניות המוניטרית תשאיר אותה ללא שינוי בספטמבר", אמרו אסטרטג המאקרו של הבנק, לוקאס קרישן, וראש מחלקת האסטרטגיה הגלובלית, ג'יימס רוסיטר.
הבנק המרכזי של אנגליה צפוי להתחיל להוריד בקרוב את הריבית, שעומדת על 5.25% - שיא של 16 שנה. 63 מתוך 65 אנליסטים שנסקרו ע"י CNBC סבורים כי הבנק יוריד את הריבית באוגוסט, בעוד השווקים מתמחרים הורדה בספטמבר.
ואולם ההופעות בלונדון עשויות, כאמור, לשנות את התמונה. "העלייה הצפויה במחירי הלינה במלונות, למשל, יכולה להספיק כדי להעלות את מדד האינפלציה בתחום השירותים בעד 30 נקודות", כתבו קרישן ורוסיטר.
ההשפעה הכלכלית של סיבוב ההופעות של הכוכבת תועדה היטב, עם מונחים כמו "סוויפטפלציה" ו"כלכלת סוויפט" המתייחסים לעלייה בהוצאות הצרכנים על שירותים כמו מלונות, טיסות ומסעדות סביב הופעותיה. באדינבורו, סקוטלנד, דווח שההוצאות על הופעות ושירותים נלווים הוסיפו כ-98 מיליון דולר לכלכלה המקומית. בנק ברקליס מעריך כי הופעותיה של סוויפט בבריטניה עשויות להזריק לכלכלה המקומית עד מיליארד פאונד.
סוויפט צפויה להופיע החודש בקרדיף, וויילס, ולונדון, וכאמור תשוב להופעות נוספות בבירה הבריטית באוגוסט.
בכירי הבנק המרכז של אנגליה ייפגשו ביום חמישי לישיבת הריבית.
ראיון עם ד"ר איתמר כספי, בנק ישראל
(צילום: ירון ברנר)