המערכת הבנקאית (בנק לאומי, הפועלים, מזרחי-טפחות, דיסקונט, מרכנתיל, הבינלאומי, מסד ובנק יהב) יחד עם הסוכנות היהודית אימצו את יוזמת ועדת הכספים של הכנסת והקימו קרן סיוע מיוחדת לאנשי/נשות המילואים ובני/בנות זוגם שעסקיהם נפגעו בעקבות המלחמה. שם הקרן: "עצמאימניקים" וההיקף הכספי שלה הוא כ-100 מיליון שקל. הקרן נועדה לסייע לחיילות ולחיילי מילואים עצמאים, אשר העסקים שלהם נפגעו בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
הקרן מבוססת על מתן מענקים כספיים שגובהם ינוע בין 7,000 עד 50 אלף שקל לעסק, בהתאם למספר ימי המילואים ולגודלו של העסק ועל ליווי עסקי ללא תמורה שיינתן על ידי אנשי מקצוע מתחומים שונים.
1 צפייה בגלריה
חיילי מילואים
חיילי מילואים
חיילי מילואים
(צילום: Photo: AP/ Tsafrir Abayov)
הזכאים לסיוע הם משרתי מילואים מכל רחבי הארץ, אשר שירתו לפחות 60 ימים במלחמת חרבות ברזל ובבעלותם או בבעלות בנות/בני זוגם עסק (עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ) עם מחזור הכנסות בגובה של עד 10 מיליון שקל ואשר ספגו ירידה של לפחות 20% במחזור העסקי בתקופת המלחמה.
הסיוע יוענק גם לבעלי עסקים חדשים, אשר הוקמו בין החודשים יולי 2023 עד 7 באוקטובר 2023, מבלי שיהיה צורך להוכיח ירידה בהכנסות העסק. בנוסף, במידה ולמשרת המילואים ולבן או בת הזוג יש עסקים נפרדים, יוכלו שניהם להגיש בקשה לסיוע. מילואימניקים בעלי עסקים אשר שירתו 200 ימים ומעלה יהיו זכאים למענק מוגדל.
הקריטריונים המלאים מופיעים באתר המיזם