"דור המשך לרשת היה עושה טוב לעסק, אבל לא ראינו את זה קורה אצלנו בקונדיטוריה – לא מצד הילדים שלי ולא מצד הילדים של מיקי – ולכן החלטנו שהכי נכון להכניס שותף חיצוני". כך אמר היום (ה') ל-ynet יוחאי שמו, אחיו של הקונדיטור מיקי שמו ומנכ"ל רשת שמו, בעקבות מכירת השליטה (60%) ברשת הקונדיטוריות של המשפחה לקרן ההשקעות הפרטית גרין לנטרן בהובלת ריצ'י האנטר, לפי שווי חברה בסך 70 מיליון שקל.
לשמו 14 סניפים ברחבי הארץ, והיא בבעלות משותפת של שלושת האחים לבית שמו: מיקי, יוחאי (שמשמש מנכ"ל) ועופר (שמשמש סמנכ"ל הכספים).
1 צפייה בגלריה
עוגת תפוז כשרה לפסח מיקי שמו
עוגת תפוז כשרה לפסח מיקי שמו
מיקי שמו. ימשיך להיות האוטוריטה הקולינרית ברשת
(צילום: נמרוד סונדרס)
לדברי יוחאי, הם ימשיכו להיות פעילים בניהול הרשת: "מיקי יישאר האוטוריטה הקולינרית, ואני ועופר נישאר בניהול. אנחנו מנהלים ביחד מהיום הראשון. העסק הוקם ב-1992 על ידי ההורים שלנו, רותי ואיציק, שפתחו סניף בקריית חיים. עד היום זה הסניף הראשי והמפעל. לקראת שנות ה-2000 נכנסנו שלושת האחים לעסק והתחלנו לפתח אותו. התלבטנו הרבה אם להכניס משקיע, אבל הבנו שיש גוף שיכול להתפתח איתנו. בטוח לנו יותר לגדול יחד איתו. בשנה האחרונה דיברנו עם הקרן, והעסקה התגבשה לפי שווי החברה של כ-80 מיליון שקל. הקרן רכשה 60% מהרשת, כי היא רצתה להיות בעלת השליטה, ואני מניח שהיא תרצה בעתיד לצאת להנפקה".
אשר לאיכות, יוחאי מבטיח שהסטנדרטים המוקפדים של הרשת לא ייפגעו: "חומרי הגלם שלנו יישארו הטובים ביותר שיש. הקהל הישראלי מבין יותר ויותר קולינריה ורוצה מוצר איכותי. זה סוד ההצלחה שלנו".
הרשת, שמחזור מכירותיה מוערך בכ-70 מיליון שקל בשנה, מתכוונת להכפיל את מספר סניפיה תחת הבעלות החדשה.
קרן לנטרן מתמחה בתחום המזון, ועם השקעותיה נמנות מחלבות גד, גלידות פלדמן, פטריות מרינה, מעדני יחיעם, פריניב, ופלים גילרו ועוד. בחלק מההשקעות שותפות עמה דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל. הכוונה המקורית של האנטר, שהקים את הקרן, הייתה לאגד תחתיה מספר רב של חברות מזון ולהנפיקן כמקשה אחת – תוכנית שלא בוצעה עד כה.
לפני שנה בדיוק עשה אחד המתחרים של שמו – הקונדיטור דוד אוטמזגין, שמפעיל 18 סניפים – מהלך דומה, כשמכר 70% ממניותיו לרשת הסופרים הלא כשרים "קשת טעמים", לפי שווי חברה של 50 מיליון שקל.