קבוצת פוקס סיימה את הרבעון הראשון עם צניחה של 29% ברווח התפעולי והפסד נקי של 600 אלף שקל - שיפור לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו נרשם הפסד של 4.7 מיליון שקל. ההכנסות הגיעו לשיא של 1.2 מיליארד שקל - עלייה של כ-20% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כך עולה מהדוחות הכספיים של הקבוצה שפורסמו היום (א').
חלק מהגידול בהכנסות נבע מהוספת פעילויות ושטחי מסחר חדשים, כמו פתיחת רשת המשקפיים "סאן גלאס הט" (sunglass hut) המונה 16 סניפים ופתיחת סניף ראשון של חנות ג'מבו באילת. המכירות בחנויות זהות עלו בהשוואה לרבעון קודם: המכירות של אופנה ואופנת הבית עלו ב-9.8%, סקטור אווירה וטיפוח (ללין) עלה ב-8.9% והספורט עלה ב-14.6%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
הראל ויזל על רקע חנות פוקס
הראל ויזל על רקע חנות פוקס
הראל ויזל
( יובל חן, דימה טליאנסקי)

במגזר האופנה והאופנה לבית, שהוא הסקטור הגדול בקבוצה ולפי שעה נחשב לחוליה החלשה מבחינת תוצאות - שיעור הרווח הגולמי של הקבוצה ירד ב-1.5% ועמד על 51% מהמכירות. המגזר רשם הפסד תפעולי שהסתכם ב-17 מיליון שקל - 3.7% מהמחזור לעומת 1.5% ברבעון המקביל. החברה מסרה כי חל גידול בהנחות ללקוחות, מה שמלמד שקשה יותר למשוך לקוחות לרכוש בתקופה האחרונה. בנוסף, העלייה בשער הדולר והאירו מול השקל ייקרו את יבוא המוצרים של החברה.
לצד תחילת ההאטה במשק, גם מזג האוויר שנותר קריר יחסית מעכב את הקניות של קולקציית הקיץ שכבר יצאה לחנויות. שיעור הרווח התפעולי בתחום האופנה ירד מ-54.8% ברבעון המקביל אתקשר ל-51% ברבעון הראשון של 2023. מגזר האופנה בחו"ל, שעדיין בחיתוליו, רשם הפסד תפעולי בסך 2.1 מיליון שקל לעומת רווח של 0.7 מיליון שקל ברבעון המקבילץ
תחום הספורט ממשיך להיות ביצת הזהב של הראל ויזל ופוקס עם עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-4.9% ברבעון המקביל ל-7.2% ברבעון הנוכחי. שיעור הרווח הגולמי נותר 49.8%. המכירות של מגזר הספורט עלו ב-40% והסכתמו ב-419 מיליון שקל כתוצאה מגידול במכירות בחנויות זהות, עלייה בשטחי המסחר בארץ ובחו"ל, ומתוספת של מכירות מוצרי קונברס - זיכיון שעבר לידי ויזל.
במקביל פירסמה גם חברת ריטיילורס (זרוע פעילות מותגי הספורט של ויזל, שנסחרת בנפרד מהקבוצה אך תוצאותיה משתקפות גם בתוצאות הקבוצה כולה) את תוצאותיה לרבעון ראשון של 2023 עם תוצאות שיא בהכנסות שהגיעו ל-406 מיליון שקל, גידול של 41% לעומת הרבעון המקביל, שתרמו לו פתיחת חנויות נייקי נוספות בחו"ל. הרווח הנקי זינק פי 4 והסתכם ב-21.5 מיליון שקל. ההכנסות של נייקי מתוך הפעילות זינקו ב-53%.
ויזל אמר כי "קבוצת פוקס הפכה בשנים האחרונות לקבוצה בינלאומית בתחום הריטייל ואנו פועלים במרץ כדי שהקבוצה תמשיך לצמוח ולהתפתח בישראל, במקביל לגידול המשמעותי של הפעילות בחו"ל. ברבעון הראשון רשמנו הכנסות שיא של מעל 1 מיליארד שקל, פתחנו בישראל את החנות הראשונה של JUMBO באילת ו-16 חנויות של המותג sunglass hut, אנו ממשיכים להתרחב בתחום הספורט באירופה ובקנדה, ופותחים חנויות ללין, מנגו ופוקס הום בקנדה, ובמקביל, אנו בוחנים התרחבות בחו"ל באמצעות מותגים נוספים".