120 ואחת
סמוטריץ': יכולנו כבר להיות עם החטופים ואחרי המלחמה. סינוואר היה נכנע או מתאבד
50:05
העימות בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבכירי משרדו שוב עולה מדרגה. בראיון לפודקאסט הפוליטי "120 ואחת" של ynet, שר האוצר הבטיח להעביר תקציב לשנת 2025 וענה לביקורת שמתח יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים באוצר. "אנחנו כבר בעיצומם של דיוני עומק על התקציב. אני לא בטירונות, ועם כל הכבוד, יוגב גרדוס לא אומר לי לפתוח שעון וקובע לי לוחות זמנים. יהיה תקציב בזמן והוא יהיה אחראי, והוא ייתן מענה לכל צורכי המלחמה, בחזית ובעורף ובאחריות כלכלית". צפו בריאיון המלא עם שר האוצר:
פודקאסט 120 ואחת מורן אזולאי בצלאל סמוטריץ'
כזכור, גרדוס שלח בשבוע שעבר מכתב חריף לשר האוצר, ובו התריע מההשלכות של העיכובים בהכנת התקציב, וטען גם כי יש לבצע קיצוצים והעלאות מיסים בסך של 50 מיליארד שקלים - במקום 30 המיליארד שעליהם דובר עד כה.
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי)
"אני חושב שאנחנו מנהלים את הכלכלה היטב", אמר סמוטריץ', והדגיש כי הכלכלה הישראלית נכנסה חזקה למלחמה וטען כי היא תצא אף חזקה עוד יותר ממנה, ותתאושש מהר. "בנוגע להכנת התקציב, אני מזכיר שהעברתי תקציבים שזכו לשבחים מכל אנשי המקצוע, כולל נגיד בנק ישראל, כולל גם סוכנויות הדירוג - גם אלה שהורידו לנו את הדירוג. משבחים אותנו. יהיה תקציב גם ל-2025, והוא יהיה תקציב אחראי".
יהיו גזירות על הציבור? "כולנו ניכנס תחת האלונקה, כי זאת מלחמה, היא עולה כסף וצריך לשלם אותה. אף אחד מאיתנו לא ירגיש שחרב עליו עולמו. אנחנו נעשה את זה בצורה מדודה, אחראית ויסודית. השמיים לא ייפלו על אף אחד".
מה בתכנון? "אני לא רוצה לרתום את העגלה לפני הסוסים. התחייבנו, למשל, להעלות אחוז מע"מ, זה לא צעד קל, אבל זה שווה שבעה מיליארד שקלים, ואני שלם איתו כי יש מלחמה. אז זה יעלה מאה שישים שקלים נוספים לכל משפחה בחודש. אני לא מקל בזה ראש, אבל זאת גם לא דרמה. כשזה נעשה בצורה מדודה, בשיקול דעת, בלי פוליטיקה, הרי אם הייתי מקצץ לתאגיד, הייתי מקבל נקודות, ואולי עוד מנדט בסקרים, וכך גם אם הייתי מקצץ דווקא להבימה. מצד שני, גם לא הסכמתי להיות פופוליסט ולקצץ דווקא לישיבות ולחרדים במלחמה. בשבילי אין קואליציה־אופוזיציה, כולם נכנסים תחת האלונקה".