"אני מתכנן לתת את מרבית הכסף שלי לתרומה במהלך חיי, החלק הקשה הוא להבין איך לעשות את זה בדרך הנכונה". כך אמר ג'ף בזוס, מייסד ענקית הטכנולוגיה אמזון (שהיום דווח כי תפטר 10,000 עובדים) והאיש הרביעי הכי עשיר בעולם בריאיון לרשת CNN. לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, הונו של בזוס מוערך כעת סביב 124 מיליארד דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בריאיון, טען בזוס כי "לבנות את אמזון לא היה קל, זה דרש הרבה עבודה קשה וכמה אנשים מאוד חכמים ואני חושב שפילנתרופיה מאוד דומה לזה. זה לא קל, זה מאוד קשה ואני חושב שיש הרבה דרכים לעשות את זה בצורה לא יעילה. אנחנו בונים את היכולת שלנו לתת את הכסף הזה".
1 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
(צילום: AP)
עוד טען בזוס בריאיון, כי הוא מתכנן להקדיש את מרבית הונו למען המלחמה במשבר האקלים וכדי "לתמוך באנשים שיכולים לאחד את האנושות, לאור הקצנת הפילוג החברתי והפוליטי". יחד עם זאת, בזוס לא פירט בדיוק לאן יתרום את סכומי העתק שברשותו.
בשנת 2019 התגרש בזוס ממקנזי סקוט לאחר 25 שנות נישואים וארבעה ילדים משותפים. במסגרת הסכם הגירושים, סקוט קיבלה ארבעה אחוזים ממניות אמזון שהסתכמו אז בשווי מוערך של כ-35.6 מיליארד דולר. בכל, סקוט הפכה לאחת הנשים העשירות ביותר בעולם ופצחה במסע תרומות רחב היקף. בדומה להכרזה הנוכחית של בזוס, סקוט הודיעה כבר לפני מספר שנים בפומבי שהיא מתכננת לתרום את מרבית כספה לצדקה עוד בימי חייה.
בימים האחרונים בזוס שוב עלה לכותרות לאחר שמרצדס וודה, עוזרת הבית שלו לשעבר, תבעה אותו בטענה כי בזמן שעבדה אצלו ספגה ממנהלת הצוות שלה הערות גזעניות, נאלצה לעבוד שעות ארוכות בתנאים סניטריים רעים, וללא מנוחה או הפסקה לארוחות. בזוס עצמו הכחיש את האשמות.