גם קבוצת פוקס, קבוצת קמעונאות האופנה הגדולה בארץ, נהנתה מהקניות המוגברות של הישראלים שנשארו בארץ ברבעון השני השנה ומעיתוי חג הפסח שחל במלואו ברבעון השני - בשונה מהשנה שעברה. הקבוצה של הראל ויזל מדווחת על הכנסות שיא של מעל 1.6 מיליארד שקל, גידול של כ-20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-124.3 מיליון שקל בהשוואה לרווח ברבעון אשתקד בסך של כ-88.9 מיליון שקל.
קבוצת פוקס, שלה 1,051 חנויות כשמתוכן כ-900, דיווחה כי העלייה נובעת בעיקר מגידול במכירות בחנויות זהות במגזר האופנה ואופנת הבית (פוקס ופוקס הום) בארץ וכן ממגזר אווירה וטיפוח (ללין). בנוסף נובעת העלייה במכירות מפתיחת חנויות חדשות במגזר הספורט שהעלו את ההכנסות - שקוזזו מהירידה במכירות בחנויות זהות במגזר זה, כפי שפורסם אתמול בדוחות ריטיילורס, בשל החולשה של נייקי בתקופה האחרונה. המכירות של מגזר האופנה ואופנת הבית בארץ עלו בכ-15.7%, במגזר האווירה והטיפוח עלו בכ-11.1% ומגזר הספורט ירדו בכ-8.8%.
כזכור, בשנה שעברה החורף התאחר ובעקבותיו גם המכירות של עונת הקיץ התעכבו, והובילו את הקבוצה לתת הנחות עמוקות על הקולקציות שפגעו ברווחיות. על כן הזינוק המשמעותי ברווחיות בהשוואה לשנה שעברה.
הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, מסר כי "קבוצת פוקס מיצבה עצמה בשנים האחרונות כשחקנית בינלאומית משמעותית ומוערכת בתחום הריטייל, ובמקביל לגידול המשמעותי של הפעילות בחו"ל, ישנה התחזקות גם בשוק המקומי בו אנו פועלים רבות בכדי להמשיך את הצמיחה, החדשנות והפיתוח השומרים על מובילות הקבוצה ומותגיה. לצד ההתרחבות, הקבוצה מציגה התייעלות בעלויות התפעול ובניהול המלאי, המחזקים את המאזן האיתן של הקבוצה, עם תזרים מזומנים חזק".
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2024 הסתכם בכ-198.7 מיליון שקל והיווה כ-12.5% מהמכירות בהשוואה לרווח תפעולי אשתקד בסך של כ-117.7 מיליון שקל, שהיווה כ-8.9% מהמכירות. העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר מעלייה ברווח הגולמי בקיזוז הוצאות תפעול בפעילויות החדשות שנפתחו במהלך שנת 2023 בקנדה ובאירופה, ובנטרול הוצאות חד פעמיות והפחתת עודפי עלות שנוצרו עקב רכישת החברה באוסטרליה. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי כפי שהוסבר לעיל, מהגידול במכירות החנויות הזהות וכן מירידה בהוצאות תפעול.