בגלל משך ההמתנה לשליח - לקוחות רולדין יקבלו לחם במתנה בכל משלוח: לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה השבוע בקשה לאישור הסכם פשרה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה באוקטובר 2023 נגד רשת רולדין ורולדין ניהול סניפים וזכיינות. הוסכם בהסדר הפשרה, אשר הינו כפוף לאישור בית המשפט, כי רולדין תעניק הטבה כספית ללקוחותיה בסך של כ-643 אלף שקל.
עניינה של הבקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענת המבקש לפיה רולדין לא עמדה בהוראות הדין בכל הנוגע לזמני המתנה לשליחים מטעמה. המבקש טען בתובענה כי רולדין תיאמה עם לקוחות זמני המתנה למשלוח בטווח של 3 שעות בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן המחייבות תיאום בטווח של שעתיים בלבד.
1 צפייה בגלריה
סניף של רולדין
סניף של רולדין
סניף של רולדין
(צילום: רעות שיטרית)
מנגד, החברות שנתבעו ביקשו לדחות התובענה נגדן וטענו בין השאר כי ההוראות הרלוונטיות במסגרת חוק הגנת הצרכן עליהן מתבססת הבקשה אינן חלות בעניינן של החברות בהיותן מוכרות מוצרי מזון מוכן, שאינו מסוג הטובין שאליהם מיוחסת ההוראה הרלוונטית בחוק הגנת הצרכן. בסופו של יום הגיעו הצדדים להסדר פשרה שכפוף לאישור השופט עדי הדר.
הסכם הפשרה יחול על כלל לקוחות רולדין, אשר תואם איתם מועד למסירת משלוח של מוצרי הרשת, החל מאפריל 2020 (תחילת המשלוחים של רולדין) עד לחודש יולי 2024 כולל, המועד בו קיצרה רולדין את טווחי ההמתנה לשעתיים בלבד.
על פי הסדר הפשרה, רולדין תתאם עם לקוחותיה טווח של שעתיים המתנה בביתם במקום 3 שעות, תיקון שביצעה רולדין בחודש יולי 2024, וכן רולדין תקפיד לקבוע טווח של שעתיים בלבד בעתיד.
ההטבה של רולדין בסך של כ-643 אלף שקל תינתן ללקוחות רולדין הרוכשים מוצרים באתר האינטרנט של הרשת. בתקופת מתן ההטבה כל לקוח של החברות יהיה זכאי לקבל לחם במתנה של רולדין מסוגים שונים לבחירתו - כמו עגבניות, שיפון, או מחמצת. ההטבה תהיה מוגבלת ללחם אחד לכל משלוח. ההודעה על מתן ההטבה תיעשה באופן אוטומטי רק לאחר ביצוע הוספה של פריט לסל הקניות. ההטבה תינתן ברציפות עד שההטבה תמוצה במלואה או עד תום תקופת ההטבה.
בהסדר הפשרה מצוין כי ההסדר נעשה לפנים משורת הדין, על מנת להטיב עם ציבור הצרכנים ולשים קץ להתדיינות המשפטית, מבלי להודות באחריות כשלהיא בנושאים שהועלו בתובענה.
את המבקשים מייצגים עוה"ד משה בן דרור, ינון חימי ואריק רוזנטל. את רולדין ייצגו עוה"ד אלעד לרון ודור מצגר.