סניף ראשון של רשת המזון המהיר והקפה Pret a Manger אמור להיפתח בנמל ת"א במקום חנות קסטרו המיתולוגית שפעלה במקום ונסגרה לאחרונה במסגרת תוכנית התייעלות של הקבוצה. ל-ynet ו"ממון" נודע כי הראל ויזל, בעל הזיכיון ל-Pret A Manger, זכה לפני שבוע במכרז של חברת אתרים המפעילה את נמל ת"א, שהציעה את מבנה קסטרו להשכרה ארוכת טווח.
לדברי מקורבים לקבוצה, סניף Pret A Manger בנמל אמור להיפתח בסוף השנה. זאת למרות פרסומים על לחץ כבד שהופעל בבריטניה על הנהלת הרשת, מגורמים פרו-פלסטיניים שמאיימים בחרם. שטח הסניף בנמל 300 מ"ר ועוד 150 מ"ר בחוץ. הסניף השני של רשת הכריכים והקפה ייפתח בקניון הענק שמקימה ביג בפי גלילות ומתוכנן להיפתח בחגי תשרי בשנה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל, PRET
הראל ויזל, PRET
הראל ויזל, PRET
(צילומים: דימה טליאנסקי, AP)
הרשת מתכננת גם עמדות מכירה במגדלי משרדים ולפי מקורבים "יש תור" לפתיחתן. את הזיכיון לרשת הבריטית הבינ"ל קיבל ויזל בשיתוף עם האחים ירזין, שמביאים את המומחיות בתחום ההסעדה. בהסכם התחייבה פוקס להקמת 40 סניפים בשנים הקרובות בהשקעה של 36 מיליון שקל. הכניסה של ויזל לתחום ההסעדה, תחום חדש עבורו, נועדה "לפזר סיכונים" ולהרחיב תחומי פעילות כדי לא להישען רק על קמעונאות אופנה וספורט.
הרשת מוכרת לישראלים מלונדון, שם ניתן למצוא סניפים כמעט בכל פינת רחוב. הרשת מתמחה בכריכים ארוזים מקוררים, סלטים, קפה ומאפים ממוצרים טריים וטבעיים, במחירים סבירים, שנועדו בעיקר לקחת לדרך (TO GO). היא מפעילה 446 סניפים ברחבי בריטניה ועוד 150 סניפים בעולם.
תזכורת: גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )

מתן הזיכיון לישראל, שנעשה עוד טרם המלחמה, היה במסגרת התרחבות בינ"ל של הרשת, שנכנסת לראשונה גם להודו. חנות קסטרו לשעבר אינה המבנה היחיד שבו זכה ויזל בנמל ת"א. קבוצת ירזין ויזל זכתה לפני שנה במכרז להפעלת סניף ארומה שנסגר בנמל ת"א תמורת תשלום של 1.74 מיליון שקל בשנה והערכה כי הזכייה כעת בסכום דומה. בקרוב יחלו השיפוצים בארומה להפיכתו לסניף של שייק שאק - רשת המבורגרים אמריקנית - זכיון נוסף של קבוצת ירזין ויזל.