לקוחות שופרסל אונליין? הנחה של חמישה שקלים תינתן ל-157,500 לקוחות שיבצעו הזמנה באתר, במסגרת הטבה בשווי כולל של כ-787 אלף שקל. כך עולה מהסדר פשרה שאושר לאחרונה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.
הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2020 נגד שופרסל, בתקופת הקורונה, בטרם עברה השליטה לרשת לאחים אמיר. במסגרת הבקשה טענו המבקשים באמצעות עו"ד אסף אמון ועו"ד אורלי בן עמי כי שופרסל גבתה דמי משלוח בסך של 30 שקל במקום 10 שקל גם כאשר הלקוח הזמין משלוח העולה על סך של 750 שקל, אך בעקבות חוסר במוצרים ברשת סכום ההזמנה ירד במועד ההספקה. נטען, כי במצב שכזה על שופרסל לחייב בסכום המשלוח המופחת של 10 שקל.
1 צפייה בגלריה
משלוח שופרסל אונליין
משלוח שופרסל אונליין
משלוח שופרסל אונליין
(צילום: שושנה חן)
עוד נטען כי בהזמנת מוצרים בהנחת כמות (1+1 או השני ב-50% או X מוצרים ב-Y שקל), כאשר שופרסל סיפקה פחות מוצרים מאלו שעליהם חלה ההנחה - החיוב היה לפי המחיר ללא הנחה. לטענת המבקשים, במקרה שכזה על שופרסל היה לגבות מחיר המשקף את ההנחה או לספק את כל הכמות או לא לספק כלל. כמן כן נטען כי לקוח חדש שהצטרף לשירות האון ליין קיבל "ערכת הצטרפות" חינמית אך חויב בגינה ב-9.9 שקל.

שופרסל התנערה מהטענות

מנגד שופרסל הכחישה את הטענות נגדה וטענה כי בקשת האישור מתייחסת לתקופה שבה פרצה מגפת הקורונה, ולאור זאת הייתה עלייה חדה בשימוש בשירות משלוחי האונליין, נוצר עומס גדול על החברה ונעשו רכישות בהיקפים חריגים באופן שיצר בתוך ימים אחדים חוסרים משמעותיים ולא שגרתיים.
עו"ד אסף אמוןעו"ד אסף אמון
שופרסל הוסיפה, כי גם בזמנו הלקוח היה צריך לאשר מראש בתקנון של פעילות משלוחי האונליין מצב שבו אין מוצרים במלאי, כך שאין בסיס לטענות שהועלו בבקשת האישור. אשר לעלות המשלוח, נטען כי שופרסל פועלת מעבר להתחייבויותיה ובמקרים רבים מותירה את העלות הנמוכה הגם שבמועד האספקה ההזמנה הינה מתחת ל-750 שקל, והגם שעל פי התקנון עלות המשלוח נקבעת על פי סכום ההזמנה במועד האספקה.
עו"ד אורלי בן-עמיעו"ד אורלי בן-עמיצילום עצמי
בהתייחס לגבייה של 9.9 שקל מלקוחות שהצטרפו לראשונה לשירותי האונליין, נטען כי מדובר בחיוב שנעשה מתוך טעות נקודתית שטופלה בסמוך לאחר גילויה בעקבות בקשת האישור ובוצע החזר יזום לכלל הלקוחות שחויבו בשגגה.
בסופו של יום הצדדים הגיעו להסדר פשרה והסדר פשרה מתוקן מבלי שהדבר מהווה הודאה בטענות. על פי ההסדר שאושר על ידי השופטת רחל ברקאי, הוסכם כי הפיצוי יועבר לציבור בדרך של מתן הנחה לכל רכישה של חבר קבוצה בשופרסל אונליין כך שהמזמין בשופרסל אונליין יפוצה בחמישה שקלים הנחה בסל הקניות שלו, וזאת עד לסכום הכולל של כ-787 אלף שקל.
שופרסל תיידע את לקוחות האונליין באמצעות מסרון, דוא"ל או push באפליקציה, לכל אחד מלקוחות האונליין בתקופה הרלוונטית לבקשת האישור, במסגרתו יוזמן הלקוח לממש את ההטבה מכל הזמנת מוצרים באונליין באמצעות הזנת קוד הטבה שיוזן באתר ויצוין כי ההטבה הינה בגין בקשת האישור. ההטבה תוגבל למימוש אחד ללקוח, ותינתן ל-157,500 הלקוחות הראשונים שמועד אספקת הזמנתם הגיע.
כמו כן הוסכם כי שופרסל תיישם הסדרה עתידית אשר תאפשר ללקוח בחירה אקטיבית בזמן אמת ביחס לאספקת מוצרים שהוזמנו במבצע כמות, אך בשל חוסרים לא ניתן לספק את מבצע הכמות והלקוח יוכל לבחור האם לרכוש חלק מהמוצרים במחיר מלא או לוותר על המוצרים.
עוה"ד אורלי בן עמי ואסף אמון (ממשרדים נפרדים) שייצגו המבקשים מסרו בתגובה: "פעם נוספת מסתבר שההשמצות בתקשורת לגבי תובענות ייצוגיות חסרות בסיס, מדובר בכלי צרכני חשוב. אנו נמשיך לפעול ללא לאות לתיקון עוולות צרכניות".