אדם נוימן הודיע כי הוא מוותר על המאמצים שלו לרכוש בחזרה את החברה שייסד WeWork. נוימן הציע מוקדם יותר השנה לרכוש את חברת שיתוף המשרדים הנמצאת בהליכי פשיטת רגל עבור 500 מיליון דולר. אולם, ההצעה נתקלה בסירוב מצד ההנהלה הנוכחית של החברה, ולאחרונה היא הגישה את התוכנית שלה לחילוץ החברה מפשיטת רגל, שלא כללה את נוימן. בחודש שעבר אישר שופט בבית המשפט לפשיטות רגל את התוכנית, שמוחקת 4 מיליארד דולר מחובות החברה וכוללת הזרמה של 450 מיליון דולר מסופטבנק, שיאפשרו את סיום הליך פשיטת הרגל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אדם נוימן
אדם נוימן
אדם נוימן
(צילום: Shahar Azran/Getty Images)
"במשך מספר חודשים ניסינו לעבוד באופן קונסטרוקטיבי עם WeWork כדי לייצר אסטרטגיה שתאפשר לה לשגשג", מסר נוימן בהצהרה לניו יורק טיימס. "אך במקום זאת, נראה שהחברה מתכוונת להיחלץ מפשיטת רגל באמצעות תוכנית שאינה מציאותית ובעלת סיכוי נמוך להצליח".
נוימן (45) הודח מהחברה ב-2019 לאחר ניסיון כושל להנפיק אותה, שחשף את הבעיות במודל העסקי ואת סגנון ניהולו השנוי במחלוקת. ב-2022 הוא הקים חברת נדל"ן חדשה בשם פלו, שכבר גייסה 350 מיליון דולר מחברת ההון סיכון אנדריסן הורוביץ. בחודש שעבר אף השיקה החברה שני מגדלי דירות בדרום פלורידה.
לעומת זאת, WeWork שבשיאה הוערכה ב-47 מיליארד דולר, נקלעה לקשיים בעקבות המגפה והמעבר לעבודה מהבית. היא הונפקה בסופו של דבר ב-2021 באמצעות מיזוג עם ספאק, אך שווי השוק שלה צנח לפחות מ-50 מיליון דולר. בנובמבר הגישה החברה בקשה להגנה מפני נושים.
ועידת האנשים של המדינה 2024- זמן נדל"ן: שוק הדיור בזמן מלחמה- שבי שמר, סמנכ"לית, מנהלת החטיבה הקמעונאית, בנק מזרחי טפחות
(צילום: סנטרל הפקות)