מבצעי יום הבחירות בשילוב עם הגשם שירד אתמול בבוקר (ג') בחלק מאזורי הארץ הוציאו את הישראלים לקניונים ולמרכזי הקניות. לפי נתוני שב"א, שבודקת את פעילות האשראי בתוך ישראל בלבד, בין 7:00 ל-22:00 חלה עלייה של 8% בהוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי לעומת בחירות 2021.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סך ההוצאות: 1.346 מיליארד שקל לעומת 1.249 מיליארד במרץ 2021, אז יצאנו מהסגר השלישי. הדקה הכי עמוסה בבוקר הייתה 12:48 עם למעלה מ-12,200 עסקאות בדקה והוצאות בסך 2.46 מיליון שקל.
גם במערכות הבחירות קודם לכן נרשמו בשעות אלו נתוני הוצאות נמוכים יותר: בבחירות לכנסת ה-23 ב-2 במרץ 2020 סך ההוצאות עמד על 1.191 מיליארד שקל, בבחירות לכנסת ה-22 ב-17 בספטמבר 2019 סך ההוצאות עמד על 1.118 מיליארד, בבחירות לכנסת ה-21 ב-19 באפריל 2019 סך ההוצאות עמד על 914.88 מיליון.
רוב הרשתות שפועלות בקניונים ובמרכזי הקניות יצאו במבצעי הנחות לכבוד יום הבחירות, כדי לעודד את הצרכנים לקנות - מהנחות באחוזים ועד מבצעי "ללא מע"מ".
חלק מהקניונים כמו מרכזי ביג, שער הצפון ועיר ימים, דיווחו על עלייה של 20% עד 150% במספר המבקרים. זה הגיוני משום שהיום יום שבתון. יחד עם זאת, לא תמיד העלייה במספר המבקרים מתרגמת לעלייה דומה במספר וגובה העסקאות. בקניון TLV צופים גידול גדול יותר עד 19:00.
לפי ניתוח של חברת גמא ניהול וסליקה מקבוצת הפניקס, בארבעת ימי הבחירות האחרונים העסקים המרוויחים ביותר מיום השבתון היו עסקים בתחומי האופנה, חשמל ואלקטרוניקה, תיירות ומסעדות.
ביום הבחירות האחרון במרץ 2021 זינק מחזור המכירות בכרטיסי אשראי של עסקי האופנה בכ-72% אל מול יום רגיל, ובבחירות ב-2020 גובה הקנייה הממוצעת בחנויות החשמל והאלקטרוניקה עלה בכ-69% בכרטיסי אשראי בהשוואה ליום קניות רגיל.
פורסם לראשונה: 13:13, 01.11.22