המסחר בבורסות ניו יורק ננעל הערב (ב') בירידות שערים חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה על רקע התקלה העולמית בפייסבוק ופלטפורמות נוספות. מדד דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.9%, מדד S&P500 צנח ב-1.3% ומדד נאסד"ק איבד 2.1%. מניית פייסבוק צנחה ב-4.9%, טוויטר צללה ב-5.8%, גוגל ירדה ב-2.1%, אמזון איבדה 2.9% ואפל נחלשה ב-2.5%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מניית פייסבוק ירדה גם בצל התקלה העולמית שנמשכת כבר מעל לארבע שעות, וגם בשל הריאיון של העובדת לשעבר שיצאה נגד החברה ונחשפה הלילה. התקלה בפלטפורמות של פייסבוק, כולל וואטסאפ ואינסטגרם ניתקה מיליוני משתמשים מהרשת. משתמשים מדווחים על תקלות גם ברשתות אמזון, גוגל, טוויטר ואפילו ברשתות הסלולריות. בשלב לא ידוע מתי תחזור הפעילות לתקנה.
1 צפייה בגלריה
פייסבוק נאסד"ק מניה מניות
פייסבוק נאסד"ק מניה מניות
פייסבוק בנאסד"ק
(צילום: רויטרס)
פרנסס האוגן, מדענית נתונים בת 37, היא העובדת לשעבר בפייסבוק שהדליפה עשרות אלפי מסמכים של החברה לוול סטריט ג'ורנל ולקונגרס האמריקני. האוגן נחשפה אמש כאמור, בריאיון לתוכנית "60 דקות" ברשת CBS והאשימה את הרשת החברתית: "היה קונפליקט בין מה שטוב לציבור ומה שטוב לפייסבוק. פעם אחר פעם, פייסבוק העדיפה את האינטרסים שלה, למשל רווח כספי". אחרי שזהותה נחשפה, האוגן צפויה להעיד בשימוע בפני הסנאט ביום שלישי הקרוב.
בתוך כך, הנפט האמריקני (WTI) במחיר הגבוה שלו מאז 2014, בעקבות העלייה בביקוש: טיפס היום בשיעור של 2.3% ומחיר חבית נקבע על 77.62 דולר. הזהב עבר לעליות ככל שהוחרפו הירידות במדדי המניות המובילים: מחיר המתכת היקרה טיפס היום ב-0.5% (9.20 דולר) ל-1,767.60 דולר לאונקיה.
הזינוק במחירי הנפט נמשך בשל העלייה בביקוש, לצד החלטת מדינות החברות בארגון אופ"ק+ להשאיר את הסכם התפוקה כפי שהוא - משמע העלאה מתונה של הייצור בכל חודש. בנובמבר הקרוב התכנון הוא להפיק 400 אלף חביות בכל יום.
זאת, למרות בקשות של חלק מהצרכניות הגדולות בעולם (ארה"ב, הודו) להגביר את התפוקה, עקב זינוק של 50% במחירי הנפט מתחילת השנה.
פורסם לראשונה: 20:18, 04.10.21