באד לייט, שהייתה בעבר הבירה הנמכרת ביותר בארצות הברית, חוותה שנה קשה מאז שחרם צרכנים זעזע את המותג, ונראה שמצבה רק הלך ומחמיר אחרי שירדה למקום השלישי בסך המכירות בקטגוריית הבירות.
Michelob Ultra, גם היא מבית אנהאוזר-בוש, שמייצרת את באד לייט, עקפה אותה והפכה לבירה השנייה הכי נמכרת בחנויות מכולת ונוחות בתקופת מכירות קריטית בין חגי יום הזיכרון ו-4 ביולי, כך על פי נתונים שפורסמו בכתב העת Beer Marketer Insights. בירת Modelo Especial, מתוצרת המתחרה Constellation Brands, נותרה הבירה הנמכרת ביותר בקמעונאות בארה"ב, לאחר שעקפה את באד לייט בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
באד לייט מותג בירה אמריקני ארה"ב שמצא עצמו בסערה סביב היחס ל טרנסים להט"ב
באד לייט מותג בירה אמריקני ארה"ב שמצא עצמו בסערה סביב היחס ל טרנסים להט"ב
באד לייט
(צילום: AP)
בתקופה של בין חגי יום הזיכרון ליום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי, נתח השוק של באד לייט עמד על 6.5% ממכירות הבירה בחנויות קמעונאיות, לעומת 7.3% למיקלוב אולטרה, על פי נתוני NIQ. בינתיים, מודלו שומרת על נתח השוק המוביל שלה עם 9.7%.
הירידה הנוספת של באד לייט מראה שהחרם על המותג, שהחל באפריל 2023 בעקבות קמפיין שיווקי יחד עם המשפיענית הטרנסג'נדרית דילן מולבני, שכלל בין השאר פרסום בחשבונות של המשפעינית, כולל פחיות בירה עם דמותה של מולבני, גרם לנזק מתמשך למכירות הבירה. הקמפיין גרם לזעם בקרב השמרנים בארה"ב, ובשלב מסוים באד לייט החליטה להתרחק מהקמפיין, החלטה שהרגיזה גם את השמאל.
העלייה של מיקלוב אולטרה לצמרת אינה רק בגלל הירידה של באד לייט. אנהאוזר-בוש השקיעה יותר כסף בשיווק הבירה שמושכת צרכנים שמודעים לבריאות ומחפשים בירה טעימה ודלת פחמימות.
2 צפייה בגלריה
משפיענית רשת טרנסית בשם דילן מולבייני מופיעה עם פחיות של מותג בירה באד לייט בסרטון שעורר סערה מול שמרנים ב ארה"ב
משפיענית רשת טרנסית בשם דילן מולבייני מופיעה עם פחיות של מותג בירה באד לייט בסרטון שעורר סערה מול שמרנים ב ארה"ב
הקמפיין השיווקי של באד לייט עם מולבני
(צילום: אינסטגרם)
הבירה גם נתנה חסות לטורניר הכדורגל Copa America, שרשם שיאי צפייה בטלוויזיה האמריקנית, וכעת היא נותנת החסות הרשמית של נבחרת ארה"ב עם פרסומות שצפויות לשלוט באולימפיאדה בטלוויזיה האמריקנית. מיקלוב אולטרה גם שחררה אריזות מהדורה מיוחדת עם לוגו נבחרת ארה"ב והדגל האמריקני כמחווה לתשוקה הפטריוטית שלה.
עבור באד לייט, מאמצי השיווק שלה התמקדו בהחזרת השמרנים. היא הפכה לבירה הרשמית של ה-UFC ונתנה חסות לפסטיבלי מוזיקה עם כוכבי קאנטרי. היא גם שומרת על נוכחות פרסומית גדולה בעונת ה-NFL הקרובה. אולם בינתיים, זה לא מסייע לה להגדיל בחזרה את נתח השוק שלה.