דירקטוריון חברת תנובה הודיע הבוקר (ג') כי גדי קוניא יחליף את אייל מליס בתור מנכ"ל הקבוצה. מליס יסיים את תפקידו לאחר 15 שנה בקבוצה, מתוכן שבע שנים כמנכ"ל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
בכך, קוניא גבר במירוץ לתפקיד על ענת שון גרוס, אשר החליפה בזמנו את מליס כמנהלת חטיבת החלב החולשת על מכירות של למעלה מארבעה מיליארד שקל, ועל ניצן גולדברג, סמנכ"ל המכירות של הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
גדי קוניא, מנכ"ל קבוצת תנובה הנכנס, ואייל מליס, המנכ"ל היוצא
גדי קוניא, מנכ"ל קבוצת תנובה הנכנס, ואייל מליס, המנכ"ל היוצא
מימין: גדי קוניא, מנכ"ל קבוצת תנובה הנכנס, ואייל מליס, המנכ"ל היוצא
(צילום: יח"צ, רמי זרנגר)
קוניא (53) מונה לתפקיד מנכ"ל אינפיניה (לשעבר נייר חדרה) בשנת 2016 על ידי קרן פימי של ישי דוידי. קודם לכן שימש במשך שנתיים כסמנכ"ל הכספים של החברה וכממלא מקום מנכ"ל. בעבר שימש קוניא כמנהלה של גזית גלוב בגרמניה במשך שנה עד ל-2013, וקודם לכן שימש מ"מ מנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים של גזית גלוב במשך שלוש שנים.
בתפקידו כמנכ"ל אינפיניה הוביל קוניא תהליך התייעלות שהביא לשיפור בתוצאות הכספיות של החברה וירידה ברמת המינוף. אינפיניה הרוויחה 117 מיליון שקל במחזור של 1.8 מיליארד שקל ב-2022, בהשוואה להפסד מצטבר של 250 מיליון שקל בשנים 2014-2013.
פעילות קבוצת תנובה, המעסיקה כ-6,000 עובדים, כוללת את חטיבת חלב, חטיבת המזון ובה מותגים כגון מאמאעוף, סנפרוסט ומעדנות, את פעילות תנובה שף לשוק המוסדי, מפעל בעמק המייצר אבקות חלבון ייחודיות לשוק המזון המקומי והבינלאומי ועוד.
בשנים האחרונות הגדירה תנובה את תחום תחליפי החלבון כמנוע צמיחה עבור החברה, כאשר כיום היא מובילה בתחום תחליפי החלב בישראל ומוכרת ידע בנושא בעולם והיא פועלת להרחיב פעילותה בעולם תחליפי החלבון באמצעות פיתוח פנימי ובאמצעות השקעות ושיתופי פעולה. בנוסף, תנובה מובילה עם שותפות נוספות את חממת הפודטק בקרית שמונה וכן יש לה קרן להשקעות בתחום הפודטק.
חיים גבריאלי, יו"ר קבוצת תנובה, אמר עם פרסום ההחלטה כי "דירקטוריון תנובה בחר בגדי קוניא פה-אחד, מתוך אמונה שהוא יכול לממש חזון זה בזכות ניסיונו הרב באינפיניה ובתפקידים קודמים שביצע. גדי מצטרף לחברה מדהימה עם הנהלה איכותית ואלפי עובדים, המחויבים לספק כל בוקר לכל תושבי ישראל את מוצרי תנובה. לאחר תקופת חפיפה קוניא ייכנס לתפקיד. ברצוני להודות בשם דירקטוריון תנובה, עובדי ומנהלי הקבוצה כולה לאייל מליס על תרומתו האדירה לאורך השנים, שתאפשר לנו להמשיך ולצמוח גם בשנים הקרובות".
גדי קוניא הוסיף: "אני מודה לדירקטוריון תנובה על הבעת האמון. תנובה היא אחת החברות המובילות והחשובות במשק הישראלי ואני נרגש מההזדמנות לקבל עלי את תפקיד מנכ"ל הקבוצה ולהוביל אותה יחד עם אנשיה לצמיחה ולמצוינות בשנים הבאות".