קניתם מכשיר שאין לכם צורך בו? חפשו את החברה כדי לקבל פיצוי. ככה חש לקוח מכשיר מזיגת הבירה הביתי Sub שטמפו מכרה ללקוחות, יחד עם מנוי לחביות בירה.
אתר Blend מטעם חברת טמפו עדכן בתחילת שהוא מחסל את הפעילות ובאתר מופיעה הודעה לפיה ניתן לפנות לשירות הלקוחות בוואטסאפ. האתר מכר מוצרי אלכוהול ישירות לצרכנים. באתר אין שום הודעה על הפסקת פעילות מכשיר SUB ועל פיצוי בגין ההפסקה.
2 צפייה בגלריה
מכשיר מזיגת הבירה הביתי Sub
מכשיר מזיגת הבירה הביתי Sub
מכשיר מזיגת הבירה הביתי Sub
(צילום מסך)
2 צפייה בגלריה
ההודעה על הפסקת אתר בלנד ללא שום איזכור על מכשיר סאב
ההודעה על הפסקת אתר בלנד ללא שום איזכור על מכשיר סאב
ההודעה על הפסקת אתר בלנד ללא שום איזכור על מכשיר סאב
(צילום מסך)
"זמן קצר קודם לכן, החברה הודיעה ללקוחותיה בסמס, שנסגרת גם פעילות Sub במסגרתה רכשנו מכשיר מזיגת בירה ביתי ב-750 שקל וקבלת 'חביות' בירה של 2 ליטר, על בסיס מנוי בתשלום", סיפר אחד המנויים ל-ynet. "ב-4 ביולי קיבלנו סמס על כך שהשירות נסגר ומאז, החברה כלל לא ענתה לי בוואטסאפ ולא נתנה את הפיצוי ההולם שסיכמו עם הלקוחות".

השירות החל לקרטע עוד לפני כן

מכשיר הסאב הוא יחידת קירור ומזיגה של פחיות גדולות. הוא שווק על-ידי היינקן. הלקוח מספר: "רכשתי מכשיר Sub כזה בדצמבר 2023 יחד עם מנוי ב-199 שקל. המכשיר הגיע עם ארבע חביות ואפשר להזמין חביות פעם ב-4,6 או 8 שבועות. יש למכשיר אחריות לשנה וחצי. באירופה למשל מציעים מבחר של 40 סוגי בירה. בארץ הציעו מגוון של שישה סוגי בירות עליו הסתמכתי כשקניתי את המכשיר. אחר כך הפחיתו ל-4 ואז ל-3-2 חביות ובחודשים האחרונים כמעט שלא היה מבחר של חביות. גם השליחויות החלו לקרטע: היו חוסרים וטעויות וגם שירות הלקוחות התדרדר: בהתחלה התקשורת הייתה טלפונית, אחר כך בוואטסאפ בלבד, שבקושי עונים שם והיה גם חוסר תקשורת בין אגף ההזמנות לאגף שירות לקוחות.
"כשהודיעו לי בסמס שלא תהיה יותר אספקה של חביות, הם גם התחייבו להחזיר את התשלום עבור המכשיר. הרי ממילא לא היה לי יותר צורך בו עקב אי אספקת חביות. כמו כן הם התחייבו לתת פיצוי של 200 שקל בתו הזהב, פלוס המרת מספר נקודות חבר לכסף נטען בתו הזהב. ניסיתי להשיג את החברה כדי לקבל החזר כספי גם על המכשיר ולא רק את התו הזה. שלחתי להם גם הודעות בוואטסאפ וגם במייל מיולי ולא קיבלתי מענה.
"הם גם לא הציעו לאסוף את המכשיר ממני. אני שומר על הסביבה ורוצה שייקחו ממני את המכשיר. פניתי לסמנכ"ל של טמפו ואחרי יותר מחודש ענו לי בוואטסאפ וחזרו אליי וכיון שדרשתי לא רק תווים אלא גם פיצוי, אמרו לי: ניתן לך פיצוי חלקי על המכשיר של 535 שקל, שיגיע אליי בסוף אוגוסט. כלומר רדפתי אחריהם חודשיים פלוס, כי לא היו אספקות. במקביל לא רצו לקחת את המכשיר, לא דאגו לסגור את הפעילות בצורה מוסדרת מהיום להיום, אתה לא מצפה מחברה גדולה שתתנהל ככה. אין אגב שום פרסום על הפיצוי הזה באתר".

רוצים פיצוי? פנו לטמפו

בטמפו מבקשים מהלקוחות לפנות לחברה, למרות שעל החברה לפנות ללקוחות. מחברת טמפו משקאות נמסר: "חברת היינקן העולמית המייצרת את ברז הבירה SUB הודיעה שהיא צפויה להפסיק לייצר את ברז הבירה, לכן טמפו נאלצה להפסיק את שיווקו. טמפו הביאה לידיעת כלל לקוחותיה המחזיקים בברז הנ"ל כי הם זכאים להחזר בגין המכשיר, בהתאם לתקופת השימוש בו.
"כל מי שקנה את הברז בששת החודשים האחרונים, מוזמן לפנות לשירות הלקוחות של אתר בלנד עד יולי 2025 ולקבל החזר מלא על המכשיר. לקוחות שרכשו את המוצר לפני למעלה מ-6 חודשים ועד לשנתיים האחרונות, זכאים להחזר חלקי בהתאם לתאריך הרכישה, רובם יהיו זכאים לבין 25%-75% מעלות המכשיר שעמדה על סך של 790 שקל. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי הנעימות. בכל בעיה ניתן לפנות לשירות הלקוחות של אתר בלנד השייך לטמפו באפליקציית הוואטסאפ במספר 052-6062665. אנו מודעים כי לפני כחודש היה עומס בשירות הלקוחות וכעת ניתן להשיג את נציגי שירות הלקוחות בשעות הפעילות בקלות רבה".
נזכיר כי חברת טמפו העלתה מחירים פעמיים השנה, של משקאות קלים ואלכוהול, בעד 10% בינואר וב-9% ביוני.