משרד התקשורת הציג היום מפה אינטראקטיבית באתר האינטרנט שלו, שמאפשרת לבדוק כמה אתרים סלולריים יש בעיר או ברחוב בהם אתם מתגוררים. זה מידע חשוב גם מבחינת קרינה, אבל בעיקר רלוונטי לצרכנים שחווים בעיות קליטה בבית ויכולים, למשל, לעבור כך לחברה עם יותר אתרים באזור בו הם מתגוררים.
כך זה עובד: נכנסים לאזור השקיפות באתר משרד התקשורת, בוחרים כתובת מדויקת או טכנולוגיה סלולרית מועדפת ויכולים לראות לאיזו חברה יותר תשתיות ומה קצב הפריסה בכתובת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מפת הכיסוי הסלולרי
מפת הכיסוי הסלולרי
מפת הכיסוי הסלולרי
(מתוך אתר משרד התקשורת)
המפה מתבססת על דיווחים עדכניים של חברות הסלולר, ומאפשרת לצרכנים לבדוק איזו טכנולוגיה סלולרית קיימת באזורם (למשל פריסת דור 5), ואילו חברות מספקות אותה. בנוסף, ניתן לראות את קצב פריסת התשתיות של החברות באזורים השונים. "בכוונת המשרד להנגיש מערכות נוספות בהמשך, ביניהן מערכת לשיקוף מפת הסיבים", כך נמסר.
המפה לא מוצגת בצורה אופטימלית במובייל (סלולר/טאבלט), לכן ההמלצה שלנו - לצפות בה במחשב.
אתרי הסלולר במפה שייכים לשלוש קבוצות נפרדות: פלאפון, פרטנר-HOT, שחולקות אתרים (באמצעות חברת PHI), וסלקום ו-CMG (שותפות סלקום ואקספון), שחולקות אתרים עם WECOM.
2 צפייה בגלריה
מפת הכיסוי הסלולרי
מפת הכיסוי הסלולרי
(מתוך אתר משרד התקשורת)
ניתן לראות בה כמה אתרים סלולריים יש בכל עיר: כך למשל, במודיעין יש 85 אתרי סלולר - ל-HOT ופרטנר 30, לפלאפון 30 ולסלקום 25. בגבעתיים יש 41 אנטנות, מתוכן 9 של דור 5: ארבע של HOT פרטנר, שתיים של פלאפון ושלוש של וויקום וסלקום. בגדרה יש 12 אנטנות - 4 לכל חברה. בגליל העליון יש 51 אתרים לעומת 841 אתרים בת"א-יפו. בירושלים יש 588, בפ"ת 228, בראשל"צ 203, בר"ג 188 ובנתניה 137 אתרים.
ניתן לחפש לפי רחוב ומספר בית, ולראות בדיוק אלו אנטנות מכסות את הקליטה הסלולרית שלו, באיזו טכנולוגיה - דור 4 או דור 5, וכן של איזו חברה. קחו בחשבון שהמפה לא תפתור את כל צרות הקליטה שלכם: אם הקליטה בשכונה שלכם משובשת - לפעמים הפתרון הוא לעבור חברה ולפעמים אף חברה לא נקלטת טוב ברחוב כי יש מחסור באנטנות.