שילוב של רווח חד פעמי בגין מכירת נדל"ן והתאוששות מהשלכות המלחמה סידרו לבנק לאומי רווחיות גבוהה במיוחד ברבעון הראשון של השנה.
הבנק, בניהולו של חנן פרידמן, הרוויח ברבעון הראשון 2.8 מיליארד שקל, המשקפים תשואה על ההון של 20.2%, שהיא ככל הנראה הגבוהה ביותר מבין הבנקים לרבעון הראשון (הבנק הבינלאומי טרם פרסם את תוצאותיו).
1 צפייה בגלריה
סניף בנק לאומי ברחוב פנקס בתל אביב
סניף בנק לאומי ברחוב פנקס בתל אביב
סניף בנק לאומי ברחוב פנקס בתל אביב
(טל שחר)
בדומה לשאר הבנקים, גם בנק לאומי חוזר לשגרה בכל הקשור לחלוקת רווחים לבעלי המניות. לאומי יחלק דיבידנד של 835 מיליון שקל ויבצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של 280 מיליון שקל, אשר מהווים ביחד 40% מהרווח הנקי.
כאמור לרווחיות הגבוהה סייע רווח הון של 632 מיליון שקל אחרי מס בעקבות מכירת בנייני המטה של הבנק בת"א, שנמכרו לטובת מעבר לעיר לוד. כך שסך הרווח הנקי זינק ב-180% לעומת הרבעון המקביל.
עוד סייע לתוצאות, ירידה בהפרשות להפסדי אשראי שעמדו על 222 מיליון שקל לעומת 406 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור ההפרשות מהתיק עמד ברבעון הראשון על 0.21% לעומת 0.4% ברבעון המקביל. עיקר ההפרשה היא קבוצתית, קרי נובעת מהמשך חוסר הוודאות מהמלחמה, בסעיף ההפרשה הפרטנית (הפרשה בגין חובות ספציפיים נרשמה הכנסה).
לאומי בולט בצמיחה בתיק האשראי: תיק האשראי של הבנק צמח ב-2.2% במהלך הרבעון הראשון. זו אינה צמיחה גבוהה לעומת השנתיים האחרונות, וזאת בשל הירידה בביקוש לאשראי בעקבות המלחמה, אך היא גבוהה יותר לעומת בנקים אחרים.

הבינלאומי: ירידה של כ-10% ברווח הנקי

גם הבנק הבינלאומי פרסם היום את הדוחות שלו לרבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-569 מיליון שקל עם תשואה להון של 18.7%. מדובר בירידה של 9.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. סך הכנסות הבינלאומי הסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
ועידת האנשים של המדינה 2024 - בדרך לצאת מהמשבר
(צילום: סנטרל הפקות)