ועדת הכלכלה אישרה היום (שני) כי החל מה-1 בספטמבר מי שלא יתקין לוחית זיהוי בקורקינט או באופניים חשמליים צפוי לקנס של 100 שקלים, כאשר הקנס יעלה באופן מדורג: החל מספטמבר 2025 ל-500 שקלים, ושנה לאחר מכן ל-750 שקלים. חובת הרישום עצמה תחל ביום חמישי הקרוב (1 באוגוסט)
במשרד התחבורה הדגישו כי משטרת ישראל תוכל כבר להתחיל לאכוף ולהגיש כתבי אישום בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי, אולם הקנסות עצמם, כאמור, יינתנו החל מבעוד חודש.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה קורקינט קורקינטים
אילוסטרציה קורקינט קורקינטים
קורקינט
(צילום: EPA)
לדברי משרד התחבורה, עד כה נרשמו למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, זאת מתוך כ-300 אלף קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים בארץ.
לאור ההיענות הלא מספקת (15% בלבד), החלו לפני כשבועיים במשרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום. לפי המשרד, בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי בממוצע על כ-3,000 ביום.
יש לזכור כי בניגוד לנוהל במכוניות וכלים דו גלגליים ממונעים, שבהם לכל כלי רכב יש מספר רישוי, בכלים החשמליים הזעירים (קורקינטים ואופניים חשמליים) מספר הזיהוי ישויך לרוכב לאחר הרישום באתר משרד התחבורה.
את לוחיות הרישוי ניתן יהיה להזמין או להתקין במכוני רישוי ובחנויות אופניים. לוחית רישוי תעלה 70 שקלים, ומחיר תושבת חיבור לאופניים או לקורקינט נעה בין 30 ל-70 שקלים.