קיבוץ ניר יצחק מעוטף עזה צפוי להיקלט בשבועות הקרובים בחבל אילות. מאז תחילת הלחימה שהו אנשי הקיבוץ במלון באילת, ובימים אלה הם נערכים להעתיק את מגוריהם הזמניים לחבל אילות ולשהות באיזור עד סוף שנת הלימודים תשפ"ד.
במתקפת הטרור הנוראית של חמאס ב-7 באוקטובר נרצחו שישה מאנשי ניר יצחק, ובקיבוץ ממתינים לשובם של חמישה נוספים שנחטפו או נעדרים. ההערכה היא כי שיקומו של הקיבוץ יארך כשמונה חודשים.
1 צפייה בגלריה
חיילים בודדים מגרעין צבר
חיילים בודדים מגרעין צבר
קיבוץ ניר יצחק
(צילום: הרצל יוסף)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אם יבשילו התנאים יתגוררו מרבית אנשי ניר יצחק - כ-450 על פי ההערכות - במלון "יוספלאש" הסמוך לקיבוץ אילות, מהם כ-150 ילדות וילדים מגיל לידה ועד 18. הקיבוצים אילות וניר יצחק, בשיתוף המועצות האיזוריות חבל אילות ואשכול, יפעילו בקיבוץ אילות מערכת חינוך לגיל הרך. ילדות וילדים הלומדים בחינוך היסודי והעל יסודי ישתלבו בבתי הספר האזוריים "נוף אדום" ו"מעלה שחרות".
מלבד המענים החינוכיים, בחבל אילות נערכים לתת מענה לקהילת ניר יצחק בכל תחומי החיים - מענה לגיל השלישי, חינוך חברתי וחוגים, תעסוקה, מענה נפשי, שירותי בריאות ותחומים נוספים. בימים האחרונים גובש צוות שירכז את קליטתם האפשרית של אנשי ניר יצחק בקהילת חבל אילות.
חלק מהקיבוצים בעוטף עזה כבר החליטו על מעבר לסביבה עירונית עד שיוכלו לשוב לבתים שלהם, אם בכלל. כך חברי ניר עוז יעברו לכרמי גת ואילו חברי קיבוץ נירים יעברו לשכונת הפארק בבאר שבע.
מאז תחילת המלחמה הגיעו ליישובי חבל אילות ולאתרי התיירות יותר מ-3,500 אזרחיות ואזרחים שיצאו מבתיהם באזורי לחימה בדרום ובצפון. בשבוע השמיני למלחמה שהו בחבל כ-1,500 אורחים. באילות אומרים כי הם נערכים לאפשרות שחלק מהמשפחות יבקשו להישאר ביישוב לתקופה ארוכה יותר.
ראש המועצה האיזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת, אמר כי "אין ספק שמדובר באתגר גדול בכל התחומים, אבל המועצה תפעל באופן המתאים ונצא מהמהלך הזה נשכרים". מנהלת הקהילה של ניר יצחק, סוסי לונסקי: "אנחנו מברכים על המעבר לקיבוץ אילות שיאפשר לנו לחזור לסביבה כפרית, עם מרחבים ירוקים ואדמה ומקווים לשיתופי פעולה קהילתיים עם חברי הקיבוץ. עומדת לפנינו תקופה מאתגרת של התמודדות עם קהילה מפוצלת, במיקום אשר מרחיק אותנו מכל העוגנים החברתיים והמשפחתיים שלנו, בתקופה שבה נצטרך להתמודד עם ריפוי מהטראומה שחווינו כקהילה, כמשפחות וכבודדים וכאזור שלם שאיבד ברגע את הביטחון בהמשך קיומו. אנחנו מקווים שחוזקה של הקהילה שלנו יישמר ושנדע יחד לצמוח מתוך הטראומה. אנחנו מודים מכל הלב לכל הגופים והאנשים שתומכים בנו בשעות קשות ומאתגרות אלה".