רשת רמי לוי דיווחה היום (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2023, מהם עולה כי הרשת רשמה הכנסות של 1.76 מיליארד שקל ורווח גולמי בסך כ-442 מיליון שקל. מדובר בירידה של כ-5% בהכנסות (בעיקר בצל הכנסות חריגות מבדיקות קורונה בשנה שעברה), אולם בעלייה של כ-7% ברווח הגולמי, אשר לפי הרשת "נבעה כתוצאה מהתייעלות בהפצת דרך המרלו"ג, מגידול בייבוא עצמאי בשיעור חד של כ-300%, משיפור בתנאי הסחר וכן משיפור ברווחיות הגולמית של החברות הבנות".
מהדוחות הכספיים של הרשת עולה עוד כי ההכנסות בנטרול הכנסות חריגות ממכירות בדיקת אנטיגן ברבעון המקביל עלו ב-11% וכי הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בכ-67 מיליון שקל - עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אם לא מנטרלים את מכירות הבדיקות מדובר בירידה של כ-16%. בצל הדוחות החיוביים, מניית החברה עולה בכ-4.3% במסחר בבורסת תל אביב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
ברקע, רמי לוי, איש העסקים ובעל השליטה ברשת המרכולים "שיווק השקמה", הגיב אתמול לראשונה לתחקיר ynet שבמסגרתו הוצגו עדויות של קופאיות שנאלצות להשלים חוסרים בקופה מכיסן הפרטי, הודה במדיניות הרשת ואף טען כי אינו מתכוון להפסיק מדיניות זו: "אחרת נפשוט רגל". עוד טען לוי, כי "הרשת שלי עובדת לפי חוק. יש לנו 2,000 קופאים וקופאיות ובסופו של דבר לא גובים מאף אחד אם הוא לא חותם בצורה חוקית". נזכיר כי לפי תחקיר ynet מדיניות דומה קיימות גם ברשתות שופרסל, ויקטורי, אושר עד, ילו פרשמרקט ורשתות נוספות, שגם ברובן נרשמו רווחים גבוהים.
כמו כן, לפי הודעת החברה, "הציבור מגדיל משמעותית רכישת מוצרי מותג פרטי לרבע מסל הקניות - ברבעון הראשון גדל חלקן של מכירות המותג הפרטי מתוך סך המכירות לשיא של כ-25.3%. לחברה עודף נכסים פיננסים, נטו בהיקף של כ-1 מיליארד שקל - צפויה השפעה חיובית על גידול בהכנסות ריבית בגין עליית הריבית במשק".
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-103 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה לכ-5.9% לעומת כ-5.6% ברבעון המקביל אשתקד. "העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווחיות הגולמית שקוזזה חלקית עם העלייה בשיעור הוצאות התפעול - בעיקרן עלייה בהוצאות שכר עובדים, הוצאות שכירות והוצאות אחזקה", נכתב בדוחות החברה.
עם פרסום הדוחות אמר לוי: "ברבעון הראשון של שנת 2023 אנו מזהים התגברות של תופעת הקנייה החכמה. הצרכן מבצע יותר ויותר השוואות של מחירים ומותגים, ובוחר יותר פעמים במותג הזול, ומגלה כי הוא גם נהנה מאיכות גבוהה. להערכתי, המשך עליית האינפלציה והריבית במשק עשויות להוות זרז נוסף להתגברות ביקושים לרשת ולקנייה חכמה של המותג הפרטי ולמוצרים תחרותיים של מותגים רבים בתחומי הצריכה השונים. במקביל לכך, ברבעונים האחרונים חל גידול בכמות המבקרים בסניפי רמי לוי, המתבטא גם בעלייה חדה של כ-9% בפדיון בחנויות זהות, בהמשך לעלייה של 4% ברבעון הקודם.
"אנו מברכים על כניסתן של רשתות חדשות ותומכים בכל מהלך שיעזור להוריד את יוקר המחייה והעלויות הגבוהות שהצרכנים נאלצים לשלם כיום. תחרות היא דבר טוב וחשוב, ואנחנו היינו מאז ומתמיד מחוללי התחרות המובילים במשק הישראלי. הציבור בישראל רואה ברשת רמי לוי את רשת השיווק המשפיעה ביותר להורדת יוקר המחיה בישראל, ואנו רואים בכך שליחות, ומבטיחים להמשיך ולספק ללקוחותינו את סל המוצרים הזול ביותר, תוך שמירה על האיכות והשירות שאנו מספקים.
"אני מבקש להודות בראש ובראשונה ללקוחותינו הנאמנים, וקורא להם להמשיך לקנות חכם ולהשוות חלופות שונות של מוצרים. בנוסף, אני רוצה להודות גם לכל עובדי החברה, למנהליה ולבעלי המניות, השותפים להצלחת הרשת", סיכם לוי.
פורסם לראשונה: 10:49, 31.05.23