קבוצת האנרגיה, הנדל"ן והקמעונאות דור אלון שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה רוכשת תמורת כ-130-120 מיליון שקל 75% ממניות חברת "קפוא זן", שבעליה הם רמי שמש ויניב קוש. בכך נכנסת דור אלון לראשונה לתחום יצור ויבוא מזון. העסקה כפופה לאישור הרגולטורים ולהתקיימות תנאים מתלים.
"קפוא זן" והחברות הבנות של הקבוצה מייצרות, מייבאות, משווקות, מאחסנות ומפיצות מוצרי מזון קפואים ומצוננים – מוצרי עוף, בקר, דגים, מאפים ובצקים, ירקות, סלטים, גבינות, קינוחים ורטבים לרשתות שיווק, לצה"ל, למפעלי הזנה, לשוק המקצועי, למסעדות, ולשוק הקמעונאי כולל מותגים פרטים. ל"קפוא זן" מרכזים לוגיסטיים לאחסנה יבשה, בקירור ובהקפאה וצי של משאיות קירור להפצת מוצרי המזון.
1 צפייה בגלריה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
(צילום: עמית שעל)

המחזור הצפוי של קבוצת קפוא זן" לשנה הקרובה עומד על כ-550 מיליון שקל. יניב קוש ימשיך לנהל את קפוא זן גם תחת הבעלות החדשה.
לדברי בן משה, רכישת "קפוא זן" היא נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה העסקית לפיתוח עסקי מבוקר של כל אחד משלושת הנדבכים העסקיים של דור אלון – אנרגיה, נדל"ן וקמעונאות.
עסקי הקמעונאות והמזון של דור אלון כוללים 93 מרכולים בפורמט "מיני סופר אלונית", 27 סופרים וחנויות אלונית והדוכן ו-60 סופרמרקטים ברשת האורבנית AM:PM. מדובר סה"כ ב-160 חנויות, שהניבו לדור אלון בשנת 2023 מחזור מכירות של כ-942 מיליון שקל. כמו כן שותפה דור אלון בקבוצת BBB המנהלת בזכיינות כ-113 מסעדות ובתי קפה של המותגים BBB, בורגרים ומוזס וב-15 סניפים של רשת בתי הקפה Si קפה.