בחברת תרכובות ברום מקבוצת כיל הודיעו על כוונתם להוציא לחופשה מרוכזת כ-500 עובדים בחודשים יולי-אוגוסט, בעקבות עצירת חלק ממתקני הייצור בחברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
החברה סובלת מירידה חדה במכירות ונמצאת במצב בו מחסני הסחורות שלה מלאים. בוועד העובדים הודיעו שהם לא מוכנים להוצאתם לחופשה כפויה מרוכזת של העובדים. יו"ר הוועד, אבנר בן סניור, אמר כי "כמו שבימים היפים עבדנו יחד גם בימים הקשים צריך לפעול יחד".
1 צפייה בגלריה
מפעל תרכובות ברום
מפעל תרכובות ברום
מפעל תרכובות ברום
(צילום: חיים הורנשטיין)
בדוח הרבעון הראשון של חברת ICL, שפורסם בחודש מאי האחרון, הציגו ירידה של 50% ברווחי המוצרים התעשיתיים מבוססי ברום. זאת, בין היתר, בגלל ירידה בביקוש לכלי רכב חשמליים בסין, ונסיגה בביקוש בשוקי השבבים לכלי רכב ואלקטרוניקה. לפי התחזיות, השוק צפוי להתאושש לקראת המחצית השנייה של השנה.
בדוח הכספי הציגו את ההפסדים בכך שהייתה ירידה במכירות ברום בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עקב ירידה במחירי הברום והיחלשות הביקוש, בעיקר למעכבי בעירה מבוססי-ברום. הירידה במכירות מעכבי הבעירה מתרחשת לאור הביקוש החלש בשוק הקצה למוצרי אלקטרוניקה.
הוצאה לחופשה מרוכזת מתרחשת בדרך כלל בחגי תשרי וסוכות, כך שמדובר במהלך חריג, הגורם לחששות בקרב העובדים. 
מפעל תרכובות ברום הוא אחד הגדולים במפעלי הייצור של כיל (ICL), ומוצרי הברום המיוצרים במפעל משמשים מגזרים רבים בתעשייה ובחקלאות: מזון, דלק, תרופות, צבעים, קוסמטיקה, חומרי צילום, חומרי הדברה וחומרים למניעת התלקחות.
יו"ר ההסתדרות בנגב, נורברט בוקובזה, אמר כי "אנחנו על זה. לא נאפשר פגיעה בעובדים בשום פנים ואופן. אם יש מצב אמיתי שמצריך הוצאת עובדים לחופשה נדרוש שזה לא יהיה על חשבונם. אנחנו מעריכים כי מדובר בתקופה זמנית, ולקראת משא ומתן עם ההנהלה. אנחנו מקווים שהמצב לא יחריף, כי מדובר בירידה במכירות וזה משפיע. אי אפשר לייצר עוד למחסנים".
תרכובות ברום מסרה בתגובה: "מדובר על בחינת אפשרויות להארכת חופשה מרוכזת בתשלום לצורך התאמה של תפוקות ומלאי לחודשי הקיץ. איננו נוהגים לנהל משא ומתן עם ועדי עובדים בתקשורת".