"השעה 23:30, אני יושב כעת בדיוני תקציב עם אגף תקציבים ואגף שכר והרבה עבודה לפנינו. קצת מוקדם יותר היום ישבתי עם אנשי הלשכה המשפטית של המשרד", כתב אמש (רביעי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בטוויטר, וצירף תמונה מהפגישה.
אם מגדילים את התמונה ומתמקדים בלוח על הקיר ניתן לראות שרטוטים והסברים על מתווה "הגדלות הרמטכ"ל", שעדיין לא הוכשר בחוק, ומצוי במחלוקת בין משרד הביטחון למשרד האוצר מזה מספר שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך הטוויטר של בצלאל סמוטריץ')

2 צפייה בגלריה
הגדלות הרמטכ"ל סמוטריץ' לוח משרד האוצר
הגדלות הרמטכ"ל סמוטריץ' לוח משרד האוצר
ההסברים על הלוח
(צילום מסך מתוך הטוויטר של בצלאל סמוטריץ')

הגדלות הרמטכ"ל הן תוספות שכר המשולמות לפורשי צה"ל הזכאים לפנסיה התקציבית. לאורך השנים השתמש הרמטכ"ל בסמכותו הפורמלית להגדיל באופן מלאכותי את תקופת השירות של הפורש מהצבא. לפי האוצר, להגדלות הרמטכ"ל הללו יש עלות תקציבית של כ-1.5 מיליארד שקל בשנה. ב-2016 התברר כי השימוש שעשה הרמטכ"ל בסמכות זו לא עמד בהנחיות הבסיסיות של החלטת הממשלה, שקבעה כי יש להגדיל את תקופות השירות באופן מלאכותי רק 'במקרים מיוחדים', ומאז הוגשו עתירות לבג"ץ בנושא אך המתווה עדיין לא הוסדר בחוק.
הממשלה הקודמת אישרה את המתווה שרצה משרד הביטחון ולמורת רוחו של משרד האוצר, אך לא הצליחה להעביר חקיקה בנושא בכנסת בשל התנגדות מצד חלק מחברי הקואליציה. אתמול ביקשה המדינה מבג"ץ דחייה נוספת בדיון - בפעם העשירית. בעדכון שנשלח לבית המשפט כתבו עורכי הדין מפרקליטות המדינה כי "בהתחשב בכך שהממשלה ה-37 הוקמה לפני כחודש בלבד, ושנושאים רבים מצויים על שולחנה, ועל מנת לאפשר לשרים הרלונטיים להידרש לנושא, אנו מבקשים מועד נוסף להגשת העדכון בעוד שלושה חודשים". הערב אושרה הדחייה עד לסוף חודש אפריל.
גורמים באוצר לא שללו שינוי אפשרי במתווה שנופל עכשיו לפתחה של הממשלה החדשה, כאשר נזכיר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכהן גם כשר במשרד הביטחון. בג"ץ צפוי לאשר את הדחייה הנוספת אך ברור שהממשלה החדשה תידרש לטפל בכך בקרוב ולנסות להגיע שוב לחקיקה בנושא.
פורסם לראשונה: 11:03, 02.02.23