התיקון בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הפוטר את ערוץ 14 מחובות רגולטוריות המוטלות על הערוצים המתחרים, 12 ו-13, בשווי שיכול להגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה, עבר הלילה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. 44 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 37 שהתנגדו.
מדובר, בין השאר, בפטור מדמי רישיון שנתי, בפטור מהחובה להקים חברת חדשות נפרדת, ובפטור מן החובה לממן הפקות מקור ויצירה מקומית בשיעורים מוגדרים.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ראש הממשלה במליאת הכנסת - דיון 40 חתימות
בנימין נתניהו ראש הממשלה במליאת הכנסת - דיון 40 חתימות
מליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת )
התיקון לחוק מאריך בפעם השנייה, הפעם עד פברואר 2026, "תקופת מעבר" שנמשכת כבר שש שנים, שמעניקה לבעלי "רישיון זעיר" או "רישיון זעיר ייעודי" הקלות מפליגות. ה"ערוץ הזעיר" או "הייעודי" שבו מדובר, ערוץ 14, מתחרה כיום על המקום השני בטבלת הרייטינג.
כדי לעמעם את ההטבה, ההקלות ניתנו גם לשלושה ערוצים נוספים, שעונים בוודאות להגדרה "זעירים" - ערוץ 9 ברוסית, ערוץ הלא-TV בערבית וערוץ 24 – שממילא לא היו מחוייבים בחובות הרגולטוריות.
בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "אם לא תוארך תקופת המעבר, יחולו על בעלי הרישיונות הזעירים והזעירים הייעודיים חובות האסדרה בדומה לחובות החלות על בעל רישיון לשידורי טלוויזיה מכוח חוק הרשות השנייה. חובות אלה, לדעת גורמי המקצוע במשרד התקשורת, עלולות להכביד ולהקשות על המשך קיומם של בעלי רישיונות כאמור".
ערוץ 14, לשעבר ערוץ 20, בבעלות איל ההון יצחק מירילשווילי, מזוהה עם הימין, ובדצמבר אף הוגשה עתירה נגדו לבג"ץ בטענה שהוא אחראי ל"הפצה סדרתית של כזבים ומידע, מוטה ומניפולטיבי בערוץ טלוויזיה מפוקח הכפוף לרגולציה", וכי הרשות השנייה נמנעת מלאכוף עליו את החוק. בערוץ טוענים כי מדובר ב"מסע ציד שנערך באופן מאורגן ויזום".