התחזקות משמעותית של השקל מול הדולר והאירו: המטבע המקומי נסחר (רביעי) סביב שער של 3.71 שקל, עלייה של כ-1.3% לעומת השער היציג שנקבע ביום שני, לפני צום תשעה באב - 3.78. בשעות הצהריים נקבע שערו היציג על 3.73 שקלים.
גם האירו נחלש משמעותית מול השקל, ונסחר סביב שער של 4.08 שקל, ירידה לעומת שערו היציג לפני תשעה באב - 4.13. שערו היציג נקבע על 4.11 שקלים.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
במקביל, הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות שערים של המדדים המובילים, בהובלת הבנקים שפרסמו דוחות חזקים כצפוי. מדד ת"א 35 ות"א 125 עלו שניהם ב-1.8%, הבנקים ב-2.6%. אחרי הדוחות, לאומי עלתה ב-3.1% ופועלים ב-2.6%.
אנליסטים מציינים שהאפשרות שתהיה מחר התקדמות משמעותית לעסקה במסגרת הוועידה המתוכננת, והבטחת איראן לארה"ב שבמקרה כזה היא תוותר על תגובה התקפית ישירה בישראל, הם אלו שהביאו להתחזקות בשקל, והצפי הוא שגם בבורסה יעלו השערים היום ומחר. יחד עם זאת, כישלון הוועידה עלול להביא למגמה הפוכה באופן משמעותי של היחלשות השקל וירידות שערים חדות בבורסה בראשית השבוע הבא.
בתוך כך, בצהריים פורסמו נתוני מדד המחירים בארה"ב, לפיהם האינפלציה השנתית ירדה ל-2.9%. בחישוב חודשי (בהשוואה לחודש קודם) עלה מדד המחירים ב-0.2%.
מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן בישראל, כאשר התחזיות מדברות על עלייה של בין 0.4% ל-0.5% בנתונים של חודש יולי, מה שצפוי לעלות את קצב האינפלציה השנתי ל-3%.
יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "ההודעה של סוכנות הדירוג פיץ' צפויה לעודד את סוכנויות הדירוג הנוספות להקדים ולפרסם את החלטת דירוג האשראי שלהן, כאשר ההערכה שגם הן צפויות להפחית את דירוג האשראי של ישראל. להפחתת דירוג האשראי צפויה השפעה על עלות החוב של מדינת ישראל, שכן הפחתת הדירוג המבטאת עלייה בסיכון תגרור לעלייה בריבית אותה תידרש ממשלת ישראל לשלם עבור גיוס אשראי בשוקי חול, אולם חמור מכך הדבר ישפיע על דירוג האשראי של חברות ישראליות".
פורסם לראשונה: 10:27, 14.08.24