רשת המלונות בראון הוטלס תחלק ללקוחות זכאים שהתארחו במלון לייטהאוס אילת, שוברים בשווי 100 שקל עד לסך מצטבר כולל של 900 אלף שקל. השוברים ישמשו למגוון שירותים שמעניקה רשת בראון כמו ארוחות בחדרי האוכל של המלונות, טיפולי ספא ועוד, כך עולה מהסדר פשרה שגובש במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הרשת. זאת, בטענה כי במלון לייטהאוס אילת, רשת בראון הטעתה את לקוחותיה ביחס לגודל החדרים שהוצגו באתר של מלונות בראון.
מקבלי הפיצוי יהיו חברי הקבוצה אשר ביצעו הזמנתם במוקד השירות הטלפוני של בראון או באתר האינטרנט של בראון, ואשר לנו במלון לייטהאוס בחדר שאינו מסוג אקונומי, החל ממועד הפעלת המלון על ידי בראון ועד מאי 2023 (מועד תיקון גודל החדר באתר בראון). בראון תשלח למקבלי הפיצוי הודעה בדבר הזכאות לקבלת שובר דיגיטלי ב-SMS או במייל. יש לציין כי הסדר הפשרה כפוף לאישור השופטת רונית אופיר מבית משפט השלום בבת ים.
במסגרת הבקשה לאישור ייצוגית טען המבקש באמצעות עו"ד גליה גרימברג, כי הוא הזמין חדר מסוג "סופריור" בבית מלון שבבעלות הרשת באילת. נטען כי החדר מפורסם באתר כחדר בגודל של כ-36 מ"ר, בעוד בפועל שטחו של החדר קטן באופן ניכר.
מנגד טענה הרשת, באמצעות עוה"ד דרור סברנסקי וגילי ברוקס ורון ממשרד אגמון עם טולצ'ינסקי, כי מדובר בטעות נקודתית שנעשתה בתום לב, בהסתמך על מידע שפורסם בידי מי שהפעיל את בית המלון קודם לרכישתו ע"י החברה. עוד נטען כי החברה דאגה לתקן את האתר שבבעלותה. בסופו של יום ולצורכי פשרה הגיעו הצדדים להסכמות בלי שאחד הצדדים יודה בטענות הצד האחר. יש לציין כי הצגת גודל החדרים באתר בראון תוקנה כבר במאי 2023.
כלכליסט פרסם החודש כי ישראל קנדה חתמה על מזכר הבנות לרכישת רשת מלונות בראון. זאת בהמשך לחשיפת כלכליסט על המגעים המתקדמים למכירת הרשת. המוכרים הם ניר ויצמן, בעל המניות הגדול ברשת, ומייסד הרשת ליאון אביגד. הכשרה ביטוח צפויה להישאר עם אחזקה ברשת. ישראל קנדה רוכשת את הפעילות באמצעות החברה הבת "ישראל קנדה מלונאות" (שמוחזקת ע"י ישראל קנדה ב-68.5%).
ביולי נחשף בכלכליסט שרשת בראון שכרה את שירותיה של חברת KCR בבעלות אבי קמינסקי, המתמחה בשיקום והבראת חברות במשבר, לצורך ביצוע מהלכי התייעלות ברשת ובין השאר כדי לקיים מו"מ עם בעלי הנכסים שמהם בראון שוכרת את המלונות.
מרשת מלונות בראון נמסר: "הרשת מקפידה תמיד לפעול בשקיפות, במקצועיות ובאמינות מול קהל האורחים והלקוחות שלה. במקרה זה, הסתמכנו בתום לב על מידע שגוי שקיבלנו מהמפעיל הקודם של המלון, ואנו מצרים על כך מאוד. בחלק מהמקרים מידות החדרים שפורסמו לא תאמו את המציאות – חלקם גדולים וחלקם קטנים יותר. מיד כשהתברר הפער הזה פעלנו ללא דיחוי לתקן את המידע, ותוך זמן קצר המידות המדויקות של החדרים פורסמו באתר האינטרנט שלנו.
"רשת מלונות בראון נהנית מאמון גבוה של הצרכנים ומביקורות חיוביות ביותר, וטעות נקודתית זו אינה מאפיינת אותה. יודגש כי אין מדובר בהתנהלות מכוונת של בראון, שכן הרשת בודקת בעצמה באופן מדוקדק את גודל החדרים במלונות שהיא מפעילה, ופרסומיה בהקשר זה נכונים ומדויקים. המבקש עצמו אף ישן פחות מחודשיים קודם במלון אחר של רשת בראון, ולא מצא טעות דומה. אנו נמשיך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ונמשיך להעניק שירות איכותי ומקצועי לקהל לקוחותינו".