רשת מקדונלד'ס תפצה צרכנים בישראל ב-1.3 מיליון שקל, כך נקבע בהסכם פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז. ההסכם הוגש לאישור ביהמ"ש.
בתביעה נטען שלקוחות הזמינו ארוחה מוגדלת ושילמו על כך תוספת, אך הרשת לא הגדילה את הארוחות כנדרש, או הגדילה אותן חלקית כך שאת בקבוק המים היא לא הגדילה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
צ'יזבורגר של מקדונלדס
צ'יזבורגר של מקדונלדס
מקדונלד'ס
(צילום: shutterstock)


במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים, בעלי הרשת, חברת אלוניאל, התחייבה שבמשך 18 חודשים מיום אישור הפשרה (אם תאושר), כל הלקוחות שיזמינו ארוחות עם מים מינרליים יקבלו הטבה. לקוחות שיזמינו ארוחה עם בקבוק מים בנפח 500 מ"ל יקבלו הגדלה ל-750 מ"ל. לקוחות שיזמינו ארוחה עם בקבוק של 750 מ"ל יקבלו הגדלה לבקבוק ליטר ולקוחות שיזמינו ארוחה הכוללת בקבוק ליטר יקבלו זיכוי של שקל. הלקוחות יקבלו את הפיצוי באופן אוטומטי.
התובע הייצוגי יקבל 75 אלף שקל ועורך דינו יקבל 250 אלף שקל.