הקרן הקיימת לישראל של קנדה (JNF קנדה) פתחה בהליכים משפטיים בבית המשפט הפדרלי לערעורים, לערער על ההחלטה "השגויה והבלתי מוצדקת" לדבריה, לשלול את מעמד קק"ל קנדה כארגון צדקה שפטור ממס. בערעור נאמר כי התהליך שבסופו קק"ל הוחרגה מרשימת הארגונים הפטורים ממס, "היה פגום ואינו הוגן מיסודו".
גורמים המעורים בנושא אמרו ל-ynet כי סביר שמדובר בהחלטה פוליטית על רקע השקעות של העמותה בעבר מעבר לקו הירוק.
"בדומה לארגוני צדקה אחרים שתומכים בצרכים של ילדים, עובדים וקהילות חלשות, היינו מצפים שהרשויות בקנדה לא יהיו נגד ארגון הצדקה שלנו", ציין נתן דיסנהאוס, נשיא קק"ל קנדה. "העמדה שלנו היא שזה לא צודק לבטל את הפטור ממס לארגון צדקה, שקיבל לפני כמעט 60 שנה את הפטור, זה פשוט לא צודק לסגור ארגון צדקה שנתמך על ידי למעלה מ-100,000 קנדים".
יחד עם זאת, קק"ל קנדה הדגישה כי היא בעניין לקיים קשר עם מקבלי ההחלטה, בתקווה להגיע לפתרון מחוץ להליך המשפטי.
1 צפייה בגלריה
גדלי קנדה וישראל
גדלי קנדה וישראל
דגלי קנדה וישראל
(צילום: shutterstock)
עוד נמסר: "קק"ל קנדה נותרה נחושה למלא את המנדט שלה לקדם פרויקטי צדקה בישראל לטובת כלל האזרחים ולהמשיך לפעול כעמוד התווך של הקהילה היהודית בקנדה".
במשך עשרות שנים הקרן הקיימת לישראל של קנדה מגייסת תמיכה כספית בקנדה עבור ישראל. נטיעת עצים, בניית מאגרי מים, שימור בתי גידול טבעיים, כמו גם בניית פארקים ושבילי אופניים - הם חלק מהדברים שקק"ל קנדה מקדמת בישראל.
לאחרונה, קק"ל קנדה הרחיבה את רשת ארגוני הצדקה הישראליים עמה היא משתפת פעולה, וכיום היא ממקדת את הפעולות שלה למטרות חברתיות וסביבתיות: "אנו משתפים פעולה עם מגוון מוסדות וארגונים חשובים בישראל לבניית תשתית לטובת אוכלוסיות חלשות כמו נוער בסיכון, נפגעי התעללות במשפחה, ילדים עם צרכים מיוחדים, וחיילים משוחררים".