בשיתוף HOT
מתחילתה של הרפורמה בצריכת החשמל כבר עברו כ-150,000 לקוחות אל הספקים הפרטיים. כיצד הרפורמה בצריכת החשמל מאפשרת חיסכון של עד אלפי שקלים בשנה? מה צריך לעשות ומהם סוגי ההנחות השונות? ניר אידלמן, מנהל זרוע החדשנות ופעילות החשמל בקבוצת HOT: "החשמל הוא אותו חשמל, רק בפחות כסף ובצורה נוחה יותר"
בחודש יולי האחרון הציג השר אלי כהן את מהפכת ההנחות בצריכת החשמל. "יותר מ-3 מיליון עסקים ובתי אב יכולים לבחור מהשבוע הבא ממי הם רוכשים את החשמל", הוא הסביר. כך ישנן חברות חדשות שמשווקות חשמל לצרכנים, לצד חברת החשמל. עד כה רק בעלי מונה חכם יכלו להתנייד לשחקנים החדשים בשוק. זאת ההזדמנות לעשות שינוי קטן וכעבור מספר שבועות להתחיל לחסוך בהוצאות החשמל.
שוק החשמל מגלגל יותר מ-30 מיליארד שקל מדי שנה, והצפי הוא שיותר ממיליון לקוחות יעברו לשחקנים הפרטיים עד סוף שנת 2025 ויחסכו שני מיליארד שקל בשנה. הרפורמה מאפשרת לצרכנים ליהנות מחשמל זול יותר ומותאם אישית, וכל זאת בתהליך פשוט וידידותי שמביא חיסכון ממשי בכל חודש, ומתחילת הרפורמה כבר עברו כ-150,000 לקוחות אל הספקים הפרטיים. ניר אידלמן – מנהל זרוע החדשנות ופעילות החשמל בקבוצת HOT, מסביר כיצד מתבצע השינוי וכיצד ניתן לקבל הנחות משמעותיות.
מדובר במהלך היסטורי ותקדימי שנעשה בפעם הראשונה בתולדות המדינה. איך זה מרגיש להיות חלק מההיסטוריה?
"מרגש להיות חלק ממהלך היסטורי כזה, שמשנה את המציאות עבור הצרכנים בישראל. זו לא רק רפורמה אלא ממש מהפכה בשוק החשמל. היא מכניסה תחרות ומורידה את המחירים של אחת ההוצאות היותר כבדות במשקי הבית. שוק החשמל שהיה בעבר בשליטה כמעט מוחלטת של חברת החשמל נפתח עכשיו לראשונה למקטע האספקה, ואנחנו ב-HOT energy גאים להיות חלק מהשינוי הזה. הציבור, שגדל עם התפיסה שחברת החשמל היא הגוף הבלעדי שאחראי לאספקת החשמל, מתחיל להבין שהוא יכול לבחור ממי לרכוש חשמל – ולקבל אותו במחיר מוזל".
האם יהיה שינוי עבורי כצרכנית? מי יטפל בתקלות למשל?
"חשוב להדגיש, שלקוח הקצה לא מרגיש בשינוי. חברת החשמל עדיין אחראית על התשתית ועל פתרון תקלות ברשת החשמל ובבית הלקוח. לא משתנה שום דבר בצד של הלקוח, הוא רק נהנה מהרפורמה ומההנחה. כלומר השינוי היחיד שהלקוחות ירגישו הוא הוזלה משמעותית בחשבון החשמל. זה מזכיר את מהפכת הסלולר, גם שם החשבונות היו גבוהים ובזכות הרפורמה בסלולר הייתה הוזלה משמעותית. גם כאן אנחנו רואים התחלה של עלייה חדה במודעות, ואני בטוח שעם הזמן יותר ויותר משפחות יבחרו להצטרף למהפכה הזו וליהנות מחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה. לנו ב-HOT energy יש את הזכות להיות חלק מהתהליך הזה, ולהוביל שינוי מהותי שייטיב עם הצרכנים בישראל ויביא להם יותר ערך, נוחות וחיסכון".
מה החשיבות של הרפורמה עבור הצרכנים?
"הרפורמה בשוק החשמל היא בשורה צרכנית מהותית שמשנה את כללי המשחק עבור הציבור בישראל. חשבון החשמל הוא אחת מההוצאות החודשיות הגבוהות ביותר עבור משקי בית, והציבור מחפש פתרונות שיובילו לחיסכון משמעותי. בעזרת הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור את ספק החשמל שלו מתוך מגוון ספקים פרטיים, ולהוזיל את חשבון החשמל שלו, בהתאם לתנאי המסלול הנבחר. מדובר במהלך שיכול לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה".
אותו דבר בהרבה פחות
במידה רבה הרפורמה פותחת בפני הצרכנים אפשרויות רבות להוזלת מחיר החשמל – דרך הנחה קבועה או משתנה. כל צרכן יכול לבחור את ולהוזיל את החשבון בהתאם למסלול שהוא יבחר. במקרה של HOT גובה ההנחה הוא בהתאם לשירותים שהלקוח צורך מהחברה. "HOT היא החברה הראשונה שמחברת בין שירותי חשמל לתקשורת, ומציעה חבילות משולבות הכוללות אינטרנט, טלוויזיה, סלולר וחשמל", מסביר אידלמן. "מי שצורך מאיתנו יותר שירותים, יקבל אחוזי הנחה יותר גבוהים, שזה בניגוד לספקים האחרים. אנחנו היחידים שמציעים שילוב תחת אותה קורת גג".
בוא נדבר במספרים
HOT מציעה את ההנחה הקבועה הגבוהה ביותר בשוק – לקוחות במסלול טריפל שמשלבים גם את שירותי HOT mobile נהנים מהנחה קבועה של 10% בחשבון החשמל, בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע. יש לנו גם מסלולים נוספים, במסגרתם ישנם הנחות שמגיעות עד ל-20% על פי שעות השימוש במהלך היום. ההנחה הקבועה מתאימה לכל משקי הבית שצורכים חשמל בצורה רגילה, והיא נעה בין 7-10 אחוז ללקוחות הוט, לפי השירותים שהלקוח צורך מהחברה.
יתר על כן, הרפורמה מאפשרת התאמה אישית של צריכת החשמל לצרכים הספציפיים של הלקוחות. לדוגמה, ישנם מסלולים שמציעים הנחות משמעותיות בשעות היום – אידיאליים למי שעובד מהבית, או מסלולים ללילה, שמתאימים במיוחד לבעלי רכבים חשמליים שטוענים את הרכב בשעות הלילה. בסופו של דבר, הרפורמה מאפשרת לצרכנים ליהנות מחשמל זול יותר ומותאם אישית, וכל זאת בתהליך פשוט וידידותי שמביא חיסכון ממשי בכל חודש".
יש הבדל בין בעלי מונים חכמים למונה בסיסי?
"השינוי הגדול שמתרחש כעת הוא הסרת החסם המשמעותי שמנע מאנשים רבים להצטרף לרפורמה – ביטול הצורך במונה חכם. עד היום רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. כעת כולם יכולים להצטרף ואפשר להחליף מספק חשמל גם ללא מונה חכם. כיום, עם הסרת החסם הזה, כל משק בית בישראל – כולל בעלי מונים בסיסיים – יכול להצטרף לספקי חשמל פרטיים כמו HOT energy וליהנות מהוזלה משמעותית בחשבון החשמל. השינוי הזה הפך את התהליך לנגיש ופשוט עבור כל הצרכנים. המעבר המאסיבי שאנחנו רואים כיום מעיד על כך שהציבור מבין שזו הדרך לחסוך בעלויות החשמל. היעד החדש של הרפורמה מדבר על כמיליון לקוחות שיעברו לספקים פרטיים עד סוף שנת 2025, לאחר שמתחילתה של הרפורמה כבר עברו כ-150,000 לקוחות אל הספקים הפרטיים. אנחנו צופים עלייה מתמשכת במודעות ובמעבר הלקוחות בעקבות השינוי".
איך עובד תהליך ההצטרפות וכמה זמן הוא לוקח?
"תהליך ההצטרפות מהיר, דיגיטלי, וללא כל בירוקרטיה. הכל מתבצע באופן דיגיטלי מלא – אפשר להיכנס לאתר HOT energy ולבצע את ההצטרפות תוך פחות משתי דקות, בלי צורך בפנייה לנציג שירות או בהגעת טכנאי. אנחנו מבינים שללקוחות חשוב שהמעבר יהיה נוח, ולכן דאגנו שגם דרך הטלוויזיה בבית ניתן להצטרף בקלות. התהליך ידידותי, זמין ומאפשר לכל אחד להתחיל ליהנות מחשמל מוזל ומפתרון כולל במהירות וביעילות. כל זה נועד להפוך את השינוי לצעד קל ומשתלם עבור כל משקי הבית".
בתחום חדש כמו אספקת חשמל, שבו הלקוחות עדיין רגילים לסמוך על חברת החשמל, איך אתם הופכים את המעבר לשוק התחרותי להזדמנות ולא לחשש?
"הלקוח לא צריך לחשוש משינוי במערכת התמיכה או הטיפול בתקלות – חברת החשמל ממשיכה להיות אחראית על תשתית החשמל ועל פתרון כל בעיה טכנית. מה שמשתנה עבור הלקוח הוא החיסכון, וזה השינוי המרכזי שהוא ירגיש. HOT היא חברה שמספקת שירותים למשקי בית בישראל כבר שנים רבות, ועכשיו, כחלק מהחזון שלנו לספק סל שירותים ופתרונות 360, אנחנו מציעים גם שירותי אספקת חשמל. הלקוחות שלנו רוצים נוחות ופשטות – את האפשרות לקבל את כל השירותים שלהם במקום אחד, ו- HOT יודעת בדיוק איך לענות על הצורך הזה".
בשיתוף HOT