היום (שני) יחל באופן רשמי US Open, אחד מארבעת הטורנירים היוקרתיים של השנה בעולם הטניס, יחד עם אליפות אוסטרליה, רולאן גארוס הצרפתי וטורניר ווימבלדון. כל ארבעת המייג'ורים יוקרתיים, אבל זה שנערך בניו יורק הוא הגרנדיוזי ביותר מכל הבחינות.
במהלך הטורניר יחולקו סכומי שיא של 75 מיליון דולר לטניסאים המשתתפים. בנוסף, איגוד הטניס האמריקני (USTA) הודיע כי מכירות הכרטיסים כבר חצו את אלו של השנה שעברה, שהיוו שיא בפני עצמן, כך לפי דיווח ב-CNN.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון ארתור אש אליפות ארצות הברית טניס גמר נשים
אצטדיון ארתור אש אליפות ארצות הברית טניס גמר נשים
אצטדיון ארתור אש
(צילום: AFP)
סרט הקולנוע Challengers, שעסק בטניס ונחשב להצלחה גדולה, בכיכובה של זנדאיה, אחת השחקניות העולות בהוליווד, תרם לא מעט למשיכה הגדולה בקרב הקהל, בעיקר צעיר, לענף הספורט. כך למשל, ESPN פרסמה כי בגרנד סלאם הקודם, זה שנערך בווימבלדון, הרשת חוותה עלייה של 9% בצפייה בהשוואה לשנה שעברה, והציפייה היא שב-US Open יירשם גם כן זינוק ברייטינג.
מעבר למשיכת הכוכבים הגדולים בסבב הטניס, לאליפות ארה"ב מגיעים סלבריטאים מהשורה הראשונה, מג'סטין ביבר ועד קיילי ג'נר. רוב הסלבריטאים שפוקדים את המשחקים לא יושבים ביציעים הרגילים בארתור אש, המגרש המרכזי בקומפלקס הטניס בניו יורק, שמכיל 24 אלף מושבים, אלא לרוב הם מוזמנים לאחת מ-90 הסוויטות המפוארות שמשקיפות על משטח הטניס.
אותן סוויטות מופעלות ע"י נותני החסות הגדולים של אליפות ארה"ב, או שהן זמינות להשכרה פרטית במחיר של עד 100 אלף דולר. הן מציעות כיסאות נוחים, מסכי טלוויזיה גדולים וקייטרינג, וכן מעניקות לחברות המארחות חשיפה רבה יותר הודות לבאזז שהסלבריטאים מביאים איתם לאירוע.
3 צפייה בגלריה
דוגמה לסוויטה סטנדרטית באצטדיון ארתור אש
דוגמה לסוויטה סטנדרטית באצטדיון ארתור אש
דוגמה לסוויטה סטנדרטית באצטדיון ארתור אש
(צילום: מתוך האתר הרשמי של אליפות ארה"ב)
מכירות הסוויטות צפויות גם הן לעבור את השיא שנקבע בטורניר ב-2023. למעשה, רוב הסוויטות נמכרו עד חודש אפריל, קצב המכירה המהיר ביותר אי פעם. בכללי, מכירות של מושבים לא סטנדרטיים, שכוללים את הסוויטות, מקומות ישיבה שקרובים למגרש וטרקלינים ברחבי מרכז הטניס הלאומי על שם בילי ג'ין קינג, עלו ב-27% השנה לעומת 2023, על פי חברת הפקת אירועי הספורט והתרבות האמריקנית Elevate Experiences. מי שבעיקר משלם על אותם כרטיסים יקרים הן לרוב חברות מתחום הפיננסים, הביטוח והמשפטים.
כל אלה מהווים גורם משמעותי בצמיחת איגוד הטניס האמריקני, שהרוויח בשנה שעברה 71 מיליון דולר רק ממכירת אותם כרטיסים יוקרתיים לחברות ותאגידים גדולים, עלייה של 16% לעומת 2022, וסכום שצפוי לעלות עוד יותר ב-2024 לאור הביקושים הרבים.
אבק הכוכבים מסייע לנותנות החסות להטביע את חותמן, ואין חברה שאוהבת להטביע חותם יותר מאשר חברת התעופה של איחוד האמירויות Emirates, שמוכרת בזכות המטוסים המפוארים שלה. היא אמנם לא משחזרת את המחלקה הראשונה במטוסים שלה באופן מדוייק באצטדיון המרכזי בניו יורק, אבל מתקרבת מאוד לשיקוף החוויה. הסוויטה של החברה מתפרסת על פני 426 מטרים וממוקמת ממש מול הרשת. Emirates הזמינה לסוויטה בשנה שעברה את זנדאיה, ביבר ואשתו היילי, וכן את השחקנית ניקול קידמן.
3 צפייה בגלריה
זנדיה. גרמה לעלייה בפופולריות
זנדיה. גרמה לעלייה בפופולריות
זנדיה. גרמה לעלייה בפופולריות
(צילום: gettyimags)
לקראת הטורניר הנוכחי הסוויטה עברה שיפוץ מסיבי וכעת היא מדמה ממש את האווירה של המחלקה הראשונה במטוסיה. צוות דיילים מאיישים את הסוויטה ומבצע צ'ק-אין לאורחים, והאוכל שמוגש תואם גם הוא את התפריט במחלקה הראשונה, עם מגדלי פירות ים, שמפניה וקוויאר.
סוויטה נוספת שמושכת סלבריטאים היא זו של מותג הוודקה גריי גוס, עוד נותנת חסות גדולה של אליפות ארה"ב הפתוחה. בסוויטה יש בר פתוח שמגיש קוקטיילים מיוחדים. המותג שנמצא בבעלות בקרדי מחזיק בסוויטה כבר 15 שנה ומשתמש בה בכל הזדמנות כדי לשווק את עצמו.
השכרת הסוויטות ע"י החברות הגדולות בעולם משקפת את הצמיחה בתחום באירועי ספורט גדולים נוספים, ולא רק בטניס. כך למשל, הדבר הפך לנפוץ מאוד בפוטבול, פורמולה 1, כדורסל וגם באולימפיאדה. כל זה קורה בעידן שבו יותר אנשים פוקדים אירועי ספורט ומוציאים סכומי עתק על חוויה ייחודית.