כמות המטענים שעברו בתעלת סואץ בתקופה שבין אמצע דצמבר 2023 ל-1 באפריל 2024 - ירדה ביותר מחצי. כך עולה מאומדן של חברת אבטחת הסחר הימי Dryad Global. מהנתונים, שפורסמו השבוע, עולה כי מצרים ספגה בשל כך הפסד של כ-1.2 מיליארד דולר עד חודש מרץ האחרון.
לפי החברה, המגמה נרשמה בין השאר על רקע עלייה בתעריפי הביטוח, הנפט והוצאות השכר. זאת, בשעה שהחברות נאלצות לבחור במסלולי שיט ארוכים יותר, סביב אפריקה, מה שמוסיף למשך המסע 14 ימים.
מוקדם יותר החודש מסרה חברת מארסק, חברת הספנות השנייה בגודלה בעולם, כי היא לא תחזור לתעלת סואץ לפחות עד סוף 2024.
מאז נובמבר האחרון, החות'ים תוקפים ספינות בים האדום, במפרץ עדן ובמיצר באב אל-מנדב. בתחילה היו אלו ספינות מסחריות, ואז, כאשר ארצות הברית ובריטניה החלו להשיב מלחמה נגד החמושים, גם ספינותיהן הותקפו. כעת החות'ים הרחיבו את שדה הפעילות שלהם וכפי שהזהירו בעבר, החלו לתקוף ספינות באוקיינוס ההודי.
באופן רשמי החות'ים מצהירים שהם תוקפים רק ספינות סוחר ישראליות או ספינות הקשורות לישראל, אך למעשה קורבנותיהם הם ספינות ממדינות שונות, שלא תמיד יש להן קשר כלשהו לישראל.