לידיעת נושי מייק בן ארי: בית המשפט אישר את ההסכמות שגובשו בין הנאמן לנכסי מייק בן ארי לבין פרקליטות מיסוי וכלכלה בנוגע לשחרור מדורג של נכסים וכספים לטובת ציבור המשקיעים (הנושים). החלוקה הראשונית לנושים מוערכת במעל 50 מיליון שקל, ולפי הנאמן צפויה להתרחש במחצית הראשונה של 2023.
השבוע פורסם כי מייק בן ארי הוסגר לישראל מבוסנייה. בהסכמת הצדדים הוסכם כי בן ארי, שחשוד כי הונה משקיעים ומכחיש זאת בתוקף, ישהה במעצר בישראל עד 29 בדצמבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
נפגעי מייק בן ארי מפגינים מול בית המשפט המחוזי בת"א
נפגעי מייק בן ארי מפגינים מול בית המשפט המחוזי בת"א
נפגעי מייק בן ארי מפגינים מול בית המשפט המחוזי בת"א
(צילום: מוטי קמחי)
במהלך חודש אפריל 2021 החקירה הפלילית שנוהלה על ידי הרשות לני"ע כנגד בן ארי הפכה לחקירה גלויה, בן ארי עצמו נעצר לחקירה, ונחקר בגין חשדות לביצוע סדרה של עבירות פליליות. במקביל לכך, הטילה הרשות לני"ע צווי תפיסה זמניים על נכסים הקשורים לבן ארי ולתאגידי EGFE הקשורים אליו בישראל ובחו"ל (לרבות כספים בחשבונות בנק בחו"ל). שווי התפוסים הזמניים שנתפסו בישראל ומחוץ לישראל הוערכו על ידי הרשות לני"ע בעשרות מיליוני שקלים.
במקביל להליך הפלילי ועזיבתו של בן ארי את הארץ, ננקטו הליכי חדלות פירעון כנגד בן ארי ותאגידי EGFE בשליטתו. במסגרת הליכי חדלות פירעון, מונה להם עו"ד ליאור דגן כנאמן מטעם בית המשפט של חדלות פירעון.

2 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(צילום: חן גור אריה)

במקביל לפעולות שנקט הנאמן לתפיסה ומימוש של נכסים וזכויות בישראל וברחבי העולם, נוהלו מגעים בין הנאמן עו"ד דגן לבין פרקליטות מיסוי וכלכלה בנוגע לשחרור הכספים והנכסים שנתפסו בהליך הפלילי לטובת קופת הנשייה, וזאת לצורך חלוקתם לציבור הנושים. כעת עולה כי מגעים אלה הבשילו לכדי הסכמות סופיות שגובשו בין הנאמן לבין פרקליטות מיסוי וכלכלה (באמצעות עורכי הדין יהודית תירוש, סתיו גינת ויוסי צדוק) ולפיהן ישוחררו בשלב הראשון נכסי הנדל"ן בישראל ובחו"ל, וכן כספים בחשבונות בנק בחו"ל לטובת קופת הנשיה.
אתמול אישרה השופטת תרצה קינן שחם את ההסכמות שגובשו בין הנאמן לבין הפרקליטות, ונתנה להן תוקף של החלטה. בכך נעשה צעד משמעותי המקדם את המטרה לבצע חלוקת דיבידנד ראשון ומשמעותי לציבור המשקיעים הזכאים במהלך המחצית הראשונה של 2023.
הנאמן עו"ד דגן מסר כי הוא מודה לפרקליטות ונציגי רשות ני"ע על שיתוף הפעולה והסיוע בשחרור התפוסים לטובת ציבור המשקיעים, וזאת על מנת שניתן יהיה לחלק דיבידנד ראשון לנושים כבר במחצית הראשונה של 2023.
עו"ד ד"ר איתן פינקלשטיין, המייצג את מייק בן ארי מסר בתגובה: "כפי שציין מרשי בחקירותיו, הכספים שהושקעו אצלו שימשו להשקעות בתחומים שונים, אשר צפויים היו להניב רווחים העולים על סכום ההשקעה לכלל לקוחותיו, כולל התשואות המובטחות, וכך היה קורה אלמלא הפעולות האגרסיביות שננקטו כלפיו על ידי הרשויות אשר עלולות היו לגרום למיטוט ההשקעות. מרשי נאלץ לברוח מפני איומים שהופנו כלפיו בעקבות פרסום החקירה על ידי חלק מהלקוחות, ואף כאשר שהה מחוץ לישראל שיתף פעולה עם הנאמן על מנת להשיב את הסכום המירבי האפשרי לידי הלקוחות.
"בדיון שהתקיים ביחס לתפוסים לפני ההגעה להסכמות, מרשי ביקש מבית המשפט בהליך הפלילי לשחרר את התפוסים ולהעבירם לקופת הנאמן על מנת שהדיבידינד לנושים יהיה הגבוה ביותר האפשרי. בניגוד לחשודים במקרים דומים שמנסים לעיתים 'לסחור' עם המדינה בכספים השייכים ללקוחות על מנת להסכים על חילוט כספי הלקוחות לטובת המדינה בתמורה להקלה בעונש, סברנו כי הדבר הנכון והראוי, הן מבחינה מוסרית והן מבחינה משפטית, הוא שכלל הכספים התפוסים יועברו בהקדם האפשרי ללקוחות".
מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה: "בית משפט השלום בתל אביב אישר לשחרר באופן מיידי חלק ניכר מהנכסים בתיק של מייק בן ארי לטובת ציבור המשקיעים. תפיסת הנכסים עם פתיחתה של החקירה שניהלה הרשות ומניעת אפשרות החשוד להבריח נכסים נועדה להשיב לציבור את הנכסים. הרשות תמשיך לפעול להגנה על המשקיעים ועל מנת להביא לחקר האמת ולמיצוי הדין".