כצפוי, אל על סיימה עוד רבעון מצוין על רקע מיעוט חברות התעופה הבינלאומיות שפועלות בארץ בצל המלחמה, כשהיא מפעילה כמעט לבדה קווים רווחיים כמו לונדון וארה"ב, ומעלה בחדות את מחירי הכרטיסים שמגיעים עד 3,000 דולר לכרטיס לניו יורק וכ-9,000 דולר בביזנס.
הרווח הנקי הסתכם ב-147 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, זינוק של פי 2.5 ביחס ל-59 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-839 מיליון דולר, צמיחה של 33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תפוסת השיא בטיסות (92%) ממשיכה, ולידיעת הנוסעים - למרות שהמחירים בשיא, לא נותרו כרטיסים לאוגוסט לארה"ב, למעט ביטולים ברגע האחרון.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: ערן גרנות)
ההכנסה הממוצעת למושב ביחס לק"מ ממשיכה לעלות: ברבעון השני היא עלתה ב-9% ביחס לרבעון הראשון של 2024 ו-17% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. באל על מסבירים כי לא כל העלייה נובעת מעליית מחירי הכרטיסים - גם ביטול קווים פחות רווחיים כמו יוהנסבורג וכו' תרמו לעלייה בהכנסה למושב.
אל על נהנית לא רק מבלעדיות כמעט מוחלטת בהטסת נוסעים מנתב"ג וחזרה, אלא גם בתחום המטענים. דילול הטיסות של החברות הזרות גרם לביקושים גדולים להטסת מטענים, שאל על העלתה את מחיריהם: סך הכנסותיה ממטען ברבעון השני עלה ל-56 מיליון דולר לעומת 27 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הזה, לראשונה עברה החברה, שכזכור כמעט עמדה על סף פשיטת רגל לפני מספר שנים ונזקקה לסיוע ממשלתי, להון עצמי חיובי בסך 200 מיליון דולר (גם תודות לגיוס הון). לרווחיות ברבעון הנוכחי תרמה גם הירידה בהוצאות מימון שהסתכמו ב-23 מיליון דולר לעומת 31 מיליון דולר ברבעון הקודם. הירידה בהוצאות המימון נובעת מריבית על פיקדונות החברה - העלייה בהכנסות וברווחים הגדילה את יתרות הנזילות של אל על.
במקביל דיווחה אל על כי נחתמה עסקת הענק לרכישת 31 מטוסי בואינג מקס 737 בעלות של 2.5 מיליארד דולר, שיחליפו את המטוסים צרי הגוף הוותיקים של אל על.
מה מסתתר מאחורי הרווחים של אל על
(קרדיט: רלוונט)

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "הימים האחרונים מוכיחים לנו במיוחד עד כמה המושג 'שמיים פתוחים' שברירי בהקשר של ישראל. הביטולים של החברות הזרות מחייבים אותנו לעשות הכול על מנת לתת מענה מתאים לכלל הציבור הישראלי. במהלך הרבעון השני, הישראלים חיפשו ודאות תעופתית והביקוש לטיסות אל על נמשך על אף חזרתן המדורגת של חברות התעופה הזרות ולפני הביטולים הנוכחיים של חלק מחברות התעופה הזרות שפעלו בנתב"ג. פעלנו במהלך הרבעון ואנו ממשיכים לפעול גם עתה ביתר שאת כדי להגדיל את היצע הטיסות ככל הניתן לצד ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות, זאת תוך מיצוי צי המטוסים וצוותי האוויר הקיימים שלנו".
סמנכ"ל כספים באל על, ינקלה שחר: "במהלך הרבעון השני גייסה החברה הון באמצעות הנפקת חבילה הכוללת מניות וכתבי אופציות בתמורה לסך של כ-511 מיליון ש"ח (כ-140 מיליון דולר). יתרת המזומנים שצברה החברה, בין היתר כחלק ממהלך ההנפקה, מאפשרת לנו ליישם את תוכנית ההצטיידות כשהחברה מצויה במוכנות הפיננסית הטובה ביותר מאז תקופת הקורונה ותאפשר את מימונה. הודות לגיוס ההון ולתוכנית ההתייעלות, לראשונה מאז דצמבר 2019, הונה של החברה הוא חיובי. אנו מעריכים שעם השלמת ההצטיידות, הכנסות החברה יעלו בכמיליארד דולר ביחס להכנסות בשנת 2023. השפעות המלחמה על הרבעון השני ניכרות ואנו עדיין רואים עלייה משמעותית בהכנסות לעומת רבעון קודם, שנובעת מעלייה בשיעור התפוסה".