שוב התייקרות בטלוויזיה, כרגע בארה"ב בלבד: רגע לפני פרסום דו"חות הרבעון השלישי של השנה, חברת דיסני הודיעה שתייקר את שירותי הסטרימינג שלה בארה"ב, בעד 25%, אחרי שכבר העלתה מחירים באוקטובר 2023. החברה אמורה לדווח ב-7 באוגוסט על תוצאותיה, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. בישראל לא צפויה כרגע התייקרות.
ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-17 באוקטובר. ברוב המסלולים מדובר בהתייקרויות של 2-1 דולרים לחודש, עד 24 דולר תוספת בשנה. ההתייקרות הגדולה ביותר, 25%, תהיה בשירות דיסני+ בייסיק שכולל פרסומות, אותו היא תייקר ב-2 דולר מ-7.99 דולר ל-9.90 דולר בחודש. החברה תייקר באותו סכום גם את שירות הפרימיום שלא כולל פרסומות שכעת יוצע ב-15.99 דולר בחודש במקום ב-13.99 דולר לחודש, התייקרות של 14%.
גם שירות הסטרימינג Hulu יתייקר בגרסת הבייסיק (עם פרסומות) ב-2 דולר ויעלה מעתה 9.99 דולר בחודש. גרסת הפרימיום ללא פרסומות תתייקר ב-5.5% מ-17.99 דולר ל-18.99 דולר בחודש.
+ESPN שממילא משווק עם מודעות יתייקר בדולר מ-10.99 דולר ל-11.99 דולר בחודש. חבילת דואו דיסני+ ו-Hulu, עם פרסומות, תתייקר ב-10% מ-9.99 דולרים ל-10.99 דולר בחודש. אותה חבילה ללא פרסומות לא תתייקר ותמשיך להיות מתומחרת ב-19.99 דולר לחודש.
לפי CNBC החברה דוחפת צרכנים אמריקאיים לחבילות כמו Hulu ודיסני+ עם או בלי ESPN+ שכאמור גם הן התייקרו. לאחרונה חברה עם וורנר ברוס לחבילת טריפל שכוללת את דיסני+, Hulu ו-Max עם פרסומות ששווקה ב-14.99 דולר מחיר חודשי וכעת תתייקר ב-13% ל-16.99 דולר בחודש. הגרסה ללא פרסומות התייקרה מ-24.99 דולר ל-26.99 דולר. החברה הצהירה כי הבאנדל הזה מהווה חיסכון של 38% בהשוואה לרכישה בנפרד של כל אחד מהשירותים.
דיסני גם מנסה לפתות נרשמים עם ABC ניוז לייב. היא מעלה מחירים גם בשידורי לייב ומייקרת את הדואו Hulu ולייב TV במסלול בייסיק עם פרסומות מ-76.99 דולר לחודש ל-82.99 דולר בחודש. גם המסלול ללא פרסומות התייקר מ-89.99 דולר ל-95.99 דולר.
כך דיסני מנסה למשוך לקוחות חדשים
דיסני מבצעת את המהלך אחרי שפרמונט + אסנשל העלתה מחירים ב-2 דולר לחודש ביוני, ללקוחות חדשים בלבד (התייקרות של 33%). גם וורנר ברוס העלתה מחירים השנה, פעמיים וספוטיפיי הודיעה בחודש שעבר, שהמנוי שלה יתייקר בדולר ל-11.99 דולר, בשוק האמריקני.
דיסני מנסה לנחם לקוחות ותיקים ולפתות חדשים עם פלייליסטים: היא הודיעה שתציע תכנים לילדי גן, בסגנון פלייליסט, שיהיו זמינים לכל הלקוחות החל מספטמבר. בין היתר יוצעו שם הנסיכה סופיה ומשמר האריות. והיא תציג עוד ארבעה פלייליסטים כאלה בהמשך, ללקוחות פרימיום (ללא פרסומות), שיחולקו לתוכן עונתי, תוכן אפי (בעיקר מארוול ומלחמת הכוכבים), תוכן נוסטלגי ודוקו.
בישראל החברה העלתה את מחירי דיסני+ במאי האחרון מ-39.90 שקל ל- 44.90 שקל לחודש. בארץ היא לא משווקת שירות עם פרסומות שמוריד עלויות. השירות שלה פופולרי פחות מנטפליקס, אם כי צבר מנויים בזכות תכנים כמו הדב, רק רוצחים בבניין, דודג'ר, לוקי, דה אקולייט וכמובן: הקארדשיאנס. בישראל השירות כולל חלק מתכני Hulu מפני שהוא ורסיה בינלאומית של דיסני+ שמכונה סטאר.