על רקע עשרות הפגנות הענק נגד המהפכה המשפטית שהגיע לשיאן "ביום השיתוק הלאומי" שנערך היום (חמישי) ומלווה בחסימות כבישים ועימותים, יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות יניב לוי התייחס אמש בראיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio לכך שלפני עשרה ימים הצהיר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כי אם לא יתקבל "מתווה הנשיא" לפשרה הוא "לא יעמוד מנגד" - אך למרות שהמתווה התקבל על ידי האופוזיציה ונדחה על ידי הקואליציה - לא נעשה בעצם שום צעד על ידו. האזינו לראיון המלא באמצעות הנגן בפתח הכתבה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
יום השיתוק - הפגנה בגשר רוקח, תל אביב
יום השיתוק - הפגנה בגשר רוקח, תל אביב
יום השיתוק - הפגנה בגשר רוקח, תל אביב
(צילום: דנה קופל)
"לא הלכנו לשום מקום", טען לוי, "אנחנו וגם המגזר העסקי לא נשארים אדישים. דיברנו באותם ימים במסגרת הפגישות שלנו וחשבנו לצאת בפעולות משותפות. זה לא אומר שלא נצא בפעולות כאלה בעתיד".
כמו מה? "כרגע אנחנו לא מעוניינים לפרט אותם, אבל אני שוב אומר: ההסתדרות לא תשבית את המשק. ההסתדרות היא הגורם המאזן והמאוזן היחידי שעוד נשאר במדינה הזאת. המקום שארנון בן דוד בחר להיות בו זה המקום הנכון ביותר, הוא בין הדמויות היחידות ביותר בעלות משרה בכירה בישראל שעוד יכול לגשר ולדבר עם שני הצדדים".
לוי הוסיף: "יו"ר ההסתדרות הפך באמת למטרה שלהם, של המחאה. בימים האחרונים אנחנו רואים שלטים עם סיסמאות כאלה ואחרות ואיתו וגם אני מטורגט ומקבל כל יום 600 הודעות במכה. אני מבין את זעקתם אבל ההסתדרות מייצגת את כלל העובדים בישראל וכשהיא מייצגת אותם היא לא שואלת את דעתם הפוליטית. אנחנו לא רואים כרגע פגיעה בזכויות עובדים בשל הרפורמה ואנחנו כרגע בוחרים להיות במקום מאחד".

2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משותפת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויושב ראש ההתסדרות ארנון בר דוד
מסיבת עיתונאים משותפת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויושב ראש ההתסדרות ארנון בר דוד
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויושב ראש ההסתדרות ארנון בר דוד חותמים על הסכם השכר
(צילום: יריב כץ)
על הטענה שהסכם השכר הנרחב שנחתם במהירות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כלל מאחורי הקלעים הסכמה שההסתדרות לא תתערב במחאה אמר לוי: "מעולם ואף פעם במהלך תקופת המו"מ שנמשכה קרוב לשבועיים וחצי שלושה הסוגיה המשפטית לא עלתה. לא בשיחות ב- 4 עיניים של ארנון ושל שר האוצר ולא של הצוותים המקצועיים. אין פה תן וקח וכל מי שמנסה לייצר סטיגמה שאנחנו לא פועלים בגלל שנתנו לנו הסכם מסגרת רחב מדבר שטויות. כל האנשים שמזדהים כגורמים כאלה ואחרים בהנהלת ההסתדרות לא רלוונטיים. יש הנהגת ההסתדרות והיא לא התכנסה בשבועיים האחרונים בגלל האבל של יו"ר ההסתדרות על מות אביו".
יניב לוי, ראש אגף ההסברה בהסתדרותיניב לויצילום: ההסתדרות
קראתם וראיתם את האזהרות ואת מה שבכירי האוצר אמרו לשר האוצר וגם את התגובה שלו. אתם לא מודאגים שתהיה פגיעה כלכלית במשק אם הרפורמה תיושם כמו שהיא? "אנחנו מודאגים מכל דבר שעלול לקרות לחברה הישראלית או למשק הישראלי. וכן זה לא נעים כאזרח, ובוודאי כאיש מקצוע לראות ששר במדינת ישראל לוקח את העצות של היועצים בכירים יותר שאמורים לדאוג לכולנו ולוקח אותם למקומות אחרים. אנחנו מודאגים, אנחנו בקשר עם אנשי משרד האוצר, לשכת שר האוצר, מעבירים את המסרים שלנו".