מי העלה מחירים ומי מתחשב בצרכנים? ריאיון עם הרשת שהעלתה וזאתי שלא
(צילום: חגי דקל)
"הייתי שמח להיות הרבה יותר זול כי המחירים ללקוח שיושב בבית קפה או במסעדה הם מאוד יקרים, חד-משמעית". כך אמר היום (ה') רונן נמני, בעלי קבוצת קפה קפה, בריאיון לאולפן ynet בהתייחס לכוונת הרשת להעלות מחירים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"הייתי מאוד שמח לא להעלות מחירים", אמר נמני והוסיף: "קבוצת קפה קפה לא העלתה מחירים משהו כמו חמש שנים. אם אני לא אעלה מחירים אני לא אוכל להחזיק. הכל התייקר בצורה מטורפת - ספקים, שינוע, כלים חד-פעמיים ומיסוי. מבחינתנו זה לא רק התייקרות של המוצרים, זה גם התייקרות של כוח האדם שעלתה בשנה-שנתיים האחרונות בעשרות אחוזים".
2 צפייה בגלריה
סניף בית הקפה שנעצר בו הזכיין בחשד להטרדות מיניות
סניף בית הקפה שנעצר בו הזכיין בחשד להטרדות מיניות
"אין לנו דרך אחרת". סניף של קפה קפה
יחד עם זאת, נמני טוען כן הרשת שבבעלותו עדיין זולה מרשתות בתי קפה אחרות בארץ. "ארוחת בוקר אצלנו, שזו המנה הכי נפוצה ברשת בתי קפה, עולה 10%-20% פחות מברשתות אחרות. אבל מה לעשות שיוקר המחיה פה מטורף והכל מאוד יקר. בסופו של דבר הרווחיות אצלנו, ולא רק בקפה קפה - אלא בכל המותגים של הקבוצה, הצטמצמה בשנה-שנתיים האחרונות בכמעט חצי. עם כל הרצון לנסות לשמר מחירים, אי-אפשר. עם כל הצער ועם כל הרצון, אי-אפשר לא להעלות".
לגבי החשש שיאבד לקוחות, טוען נמני: "אני חושש ומאוד רוצה לשמר את הלקוחות שלי. אנחנו מעלים מחירים לחלק מהדברים, אבל כל הדברים הגדולים והחשובים אנחנו מעלים בשיעור מינורי של בין 3% ל-6%-7%. יש דברים אחרים שיעלו בלמעלה מ-10% שהם פחות ניכרים בתפריט. אנחנו מקווים שהלקוחות ימשיכו להגיע. אין לנו שום דרך אחרת".
בניגוד לרשת קפה קפה ורשתות אחרות רבות, רשת הגלידריות אלדו דווקא לא מעלה מחירים נכון לעכשיו. "אני חושב שיש לנו מספיק גם בלי להיסחף וכשאני חושב על הלקוחות שלנו אני מעדיף שלא להעלות מחירים ולהישאר עם רמת הרווחים שקיימת כיום", אומר מאיר דהן, המנכ"ל והבעלים של הרשת.
לדבריו, "אני רואה את עליית חומרי הגלם. הם באמת עלו, אבל ברמה שהיא לא בשמיים. הם עלו ממש באחוזים בודדים וזה חומרי גלם, זה לא מחיר המכירה הסופי ללקוח, אז זה עלייה שאנחנו עוד יכולים לספוג.
"אני לא יודע לגבי האחרים, הרי העלייה במחירים זה לא רק חומרי הגלם, יש עליות בהובלה, בשינוע, בכשרות, בשכירות ובכל מה שמסביב, ואני לא נכנס לכיסים של אחרים. כשאני מסתכל על העליות אצלנו, אני יודע אני יכול להתמודד איתן ואנחנו עדיין יכולים לחשוב על הלקוחות שלנו כי אני רוצה שבטווח הרחוק יישארו נאמנים לנו. אם אני אגיע למחירים שהם לא הגיוניים אנחנו יכולים לאבד לקוחות וחבל, כי אז אנחנו נפסיד בטווח הרחוק".