ביולי האחרון, קרה דבר מה שמעולם לא קרה בצילומי הקמפיין של חברת האיפור סקארה: אנה זק, נטע ברזילי ושתי דוגמניות, אופרו מהיסוד והצטלמו במוצרי סקארה, בלבד.
"זה לא קורה בשום קמפיין של חברת איפור. זה סוד ידוע בתעשייה ולא ידוע לצרכן", מספר מנכ"ל הרשת, איתי זמיר. "מאפרים עובדים עם מוצרים שהם אוהבים, לכן גם כשהם מצלמים קמפיין למותג איפור מסוים, הם לרוב לא משתמשים במוצרי המותג המפרסם, אפילו בקמפיין שלו עצמו, אלא במוצרים שהם רגילים להם וסומכים עליהם.
"פה השתמשו ב-80%-100% מוצרי סקארה וזאת גאווה גדולה. המאפר של נטע ברזילי והמאפרת של אנה זק בקמפיין משתמשים במוצרי סקארה בתיק האיפור שלהם ואפילו באיפור כלות. להגיע למצב שמותג כמו סקארה יהיה בתיק איפור של המאפרים המובילים בתעשייה זאת גושפנקא".
מה אכפת כל כך למנכ"ל סקארה, רשת בבעלות חברת האופנה גולברי, אם מאפרים משתמשים בעבודות פרטיות שלהם במוצרי הרשת ולמה הוא זקוק לגושפנקא? הרי לכאורה, ברור שמאפרים יכללו מגוון של מותגים בתיק האיפור שלהם.
רק שסקארה זה לא סתם מותג איפור וטיפוח. בשפה עדינה, זה מותג "שנותן תמורה למחיר", ובשפה פחות עדינה: מותג די זול. פלטת קורקטורים נמכרת בסקארה ב-8 שקלים. קונסילר נוזלי ב-10 שקלים וסומק קרם של אנה זק נמכר ברשת ב-20 שקל.
22 מוצרים ב-130 שקל
ביקרנו בסניף של ביוטיקר, המתחרה העוד יותר זולה של סקארה. מילאנו סלסלה ב-22 פריטים. החשבון: 130 שקל. לשם השוואה: שני מוצרי פאונדיישן (מייקאפ) של לוריאל במחיר מבצע, מסקרה בודדת של איב סאן לורן ושימר יחיד באתר מאק - כל אחד מאלו יעלה לכם יותר מכל 22 המוצרים שקנינו בביוטיקר ביחד.
כל ישראלי יודע שהכל יקר במדינת ישראל: משכנתה, שכ"ד, קפה ומאפה וגם חולצה מזארה, שבחו"ל נמכרת ב-20% פחות – לכל הפחות. כה מייאש להגיע לסופר בימים אלה ולקנות "רק" עשרה מוצרי מזון וניקיון ולקבל חשבון של מינימום 200 שקל. ולפעמים המצב גרוע יותר – כשחמישה פריטים בלבד עולים ככה. ואיכשהו, בתחום אחד, צמח לו לאט ובמפתיע פתרון ליוקר המחיה: איפור ומוצרי טיפוח.
"בתחום הזה, את יכולה להעמיד סלסלה של עשרות מוצרים ולצאת בקופה בנזק של 60 שקל", מסביר מנכ"ל ביוטיקר, גולן אלבז. ביוטיקר פתחה לאחרונה חנות גדולה בדיזנגוף סנטר, לצד 29 חנויות ואתר אינטרנט מכירתי. "את יכולה לקנות כמה גוונים של אודם, מתוך 100 גוונים שיש לנו, וכמה גווני סמקים. לא צריך להתלבט כי המחיר נמוך. המחיר הממוצע אצלנו זה 5.30 שקלים לפריט. והוא מודפס על המוצר עצמו, ככה שאנחנו לא משחקים עם המחירים. כיוון שהמחיר מודפס על המוצרים, לא שינינו מחירים עם עליית המע"מ. מי שגאה במחיר שלו מדפיס אותו על גבי המוצר".
אספניות איפור בנות 10 ונסייניות קוסמטיקה בנות 60
כמו שרשתות הסטוק הפכו בשנים האחרונות לאתר עלייה לרגל בכל עיר – כך מתרבים להם מוקדי המכירה של מוצרי איפור וטיפוח במחירים נגישים עד מגוחכים. נכון שכבר שנים רבות אפשר לקנות איפור אונליין מחו"ל בזול. בעבר התמכרנו לסטרוברי נט, היום יש גם את שיין, טמו, עלי אקספרס, האתר הפולני, אייהרב, קאלט ביוטי, ביוטי ביי, ריוולב, אמזון, אסוס ועוד, אבל בתוך גבולות ישראל צמחו להם פתרונות לא פחות זולים: יבואנים ויצרנים שמייבאים או מייצרים מותגים ונון מותגים רבי מכר ורשתות דיסקאונט שמוכרות די בזול או ממש ממש בזול.
סקארה וביוטיקר הן רשתות שקיימות כבר שנים, אבל בשנתיים האחרונות הן צברו הרבה יותר תנופה ופופולריות. הן מוכרות מוצרי איפור זולים מאוד, כמו אלה שלא היית נוגעת בהם אם היו נמכרים ברשת סטוק, רק מעוצבים וממותגים יפה, ולצידם מוצרי קוסמטיקה וטיפוח במחירים נמוכים עד בינוניים. הן גם מוכרות אביזרי ביוטי, בשמים, שמפו, גומיות לשיער, מברשות איפור, ריסים מלאכותיים, צבע שיער ללא חמצן, תוספות שיער, לק ג'ל וחוט דנטלי.
בעוד ש-WOW, רשת נוספת שמכרה מוצרי איפור וטיפוח בזול בקניונים - נעלמה, ומילוקה המותג המוזל שסופר-פארם יצרה לא התרומם, הרשתות האלה רק צומחות. לצידן משגשגים מותגים כמו אסנס שנמכר בסופר-פארם ומותגים מקומיים כמו פרומיס שמוכר אונליין, ומותגים בינלאומיים כמו e.l.f ופלורמר.
הלקוחות הן בנות 10 שצורכות איפור כמו ממתקים: בזכות המתיקות שלו ולאו דווקא כי הן צריכות, ואספניות כבדות יותר בנות 13. לצידן נערות, חיילות, צעירות, צעירים וגם נשים בוגרות - עבורן הרשתות האלה מוכרות קרמים עם חומצה היאלרונית לצד אייליינר נצנצים וסבון גבות לצעירות. תתפלאו אבל כולן קונות הכל. הילדות קונות מסכה עם קולגן והמבוגרות קונות טינט ללחיים.
כשביקרנו בסניף סקארה בדיזנגוף סנטר, ראינו, במקרה, בעיקר נשים בוגרות. אחת הלקוחות אמרה לנו: "זה האונליין של המבוגרות. זה כמו בשוק רק יותר מסודר. אני קונה פה מוצרי איפור בגוונים שגם אם בסוף לא יתאימו לי, לא נורא, זה לא עלה לי כלום. אני קונה שמפו לתלתלים ואפילו סרום לפנים, אבל בקרם לילה, עיניים וסרום עיניים - אני בכל זאת נאמנה למותגים יקרים יותר שאני אוהבת כמו אסתי לאודר ולנקום".
בסניפי ביוטיקר ראינו גם ילדות בנות 11 מצטיידות באיפור ולא של נסיכות. "אני וחברות שלי קונות פה מדבקות לציפורניים ב-2.5 שקלים, צבע זמני לשיער, לק ג'ל ואיפור כמובן", אמרה לנו אחת מהן.
את לא נראית מאופרת.
"אני יוצאת החוצה עם איפור רק לפעמים וגם אז הוא מאוד מאוד עדין. אני קונה לאוסף ומה שנראה לי מאסט. בהתחלה הייתי מושפעת מטיקטוק, עכשיו אני כבר מוצאת לבד".
חיילת שקנתה בסניף אמרה לנו: "אני הכי אוהבת את ספורה. אני נסיינית איפור מטורפת, אין כמעט מוצר איפור שאני משתמשת בו פעם שנייה. אני תמיד קונה חדשים וחידושים. בחו"ל אני אוהבת את המוצרים של רייר ביוטי של סלינה, את האייליינר של אריאנה גרנדה, את מילק ואת דראנק אלפנט שלא כזה זול. בארץ אני קונה בעיקר בביוטיקר שזאת הרשת הכי אהובה עלי ועל חברות שלי. לסקארה לא התחברתי – הצלליות שקניתי שם התפוררו, אבל מאוד אהבתי את המוצרים של אנה זק לסקארה".
איפה עוד אפשר לקנות בזול?
"אני קונה באינטרנט בספרינג, בשמים בויקטוריה סיקרט ו-KSP. יש אתר ישראלי למותג בשם פרומיס שקניתי ממנו לאחרונה סרומים וקרמים לא יקרים וממש טובים. באייהרב יש סט של 4 מברשות ריל טכניקס בזול. לא תמיד יקר זה טוב. לא התחברתי לסומק של דיור למשל שכולן עפות עליו, אבל אין תחליף מבחינתי למייקאפ פודרה של מאק או איל מקיאג'. אני קונה באתר של דיור שהוא לא זול אבל יש שם מתנות נדיבות שמפצות על המחיר".
אסנס הוא המותג שהזניק את הקטגוריה הזולה לשיאי מכירות
יעל בילט סמנכ"לית שיווק של קבוצת לילית קוסמטיקה, היא האם הגאה של אסנס וקטריס בישראל, שני מותגי איפור זול שנחשב משובח. "אם יש משהו שהמותגים האלה ידועים בו - זה האיכות שלהם", היא מתגאה. "גם מאפרים מקצועיים לא מתביישים להשתמש במוצרים מסוימים של אסנס וקטריס".
הם נמכרים בזול ממש. זה לא מרתיע צרכניות רציניות?
"הסיבה היחידה לתמחור הנמוך נובעת מהעובדה שהאסטרטגיה השיווקית של המותגים האלה היא שונה משל מותגים אחרים בשוק: אין פרזנטורית או קמפיינים שמושקעים בהם מיליונים והם בנויים על ווליומים מאוד גבוהים כמויות ענק של ייצור ומכירה. בזכות שני אלה הן יכולים לספק איכות מאוד גבוהה במוצר ולתמחר אותם במחיר נמוך לצרכן".
כשאת קונה קונסילר של קטריס ב-18 שקל לעומת 145 שקל בנארס או מסקרה לאש פרינסס של אסנס ב-17-13 שקל כשהיפנוז של לנקום נמכרת ב-170 שקל, זה מעורר חשד. כי המסקרה של אסנס טובה במפתיע והקונסילר של קטריס בכלל לא רע.
בילט מסבירה: "המוצרים של אסנס וקטריס מיוצרים באירופה ובאמת אין עוררין לגבי האיכות שלהם - המסקרות של אסנס נחשבות מהטובות ביותר, כשיש כמה מסקרות שהן אייקון. קטריס נחשב למותג איפור מקצועי נגיש. מתחרה במאק".
הישראליות גילו את אסנס בזכות הטיקטוק. ובישראליות - הכוונה לילדות-נערות. "אסנס זכה לתהודה מטורפת שהביאה לעלייה דרמטית במכירות שלו לפני יותר משנה וחצי, אז החלה הבהלה שהייתה לליפגלוס השקוף של המותג", היא מספרת. "זה גרם לכך שבנות הגיעו לעמדות של אסנס בסופר-פארם בשביל הליפגלוס. בגלל הביקוש המטורף הוא אזל ואז הן נחשפו לשאר המוצרים של המותג והחלו להתנסות במוצרים אחרים.
"אפשר לומר שמאז הקורונה המותג בגידולים מדהימים וכך גם קטריס, אבל צריך לזכור שהייתה ירידה בצריכת איפור בקורונה, לכן מסוף הקורונה ואילך - תחום האיפור בהשתוללות. הבנות הצעירות טסות הרבה יותר לחו"ל והן חיות בספורה. הטיקטוק יצר מהפכה וגיל הצרכניות ירד גם ל-10-8. הן נהנות להתעסק באסתטיקה של זה ושיהיה להן בבית, הן פחות יוצאות מהבית מאופרות. הן יודעות איך להתאפר, הן בקיאות ברכיבים הידע מאוד עלה. היום נערה שנכנסת לרשת איפור, יודעת לא פחות מיועצת יופי".
התלונה הנפוצה על אסנס היא שמהדורות חדשות לא מגיעות לארץ.
"עם הרגולציה החדשה נהיה מיושרים עם העולם. הקולקציה מתחדשת ארבע פעמים בשנה עם מהדורות מוגבלות ועד עכשיו, לא יכולנו לעמוד בקצב של העולם, כי יכולנו לרשום פה את המוצר אלא רק אחרי שהוא כבר הושק. היינו צריכים דוגמאות פיזיות ואז אתה תמיד בעיכוב של כמה חודשים. בקרוב הפער יצטמצם.
"זה עידן אחר. אנשים כבר לא מתבשמים בבושם אחד, שאנל 5 במשך 40 שנה. אנשים רוצים לגוון, לחדש להתרגש. נשים מחזיקות איפור בבית, בתיק, במשרד, באוטו ומעדיפות שיהיו להן אפשרויות שונות".
איך מוכרים בארץ איפור בזול? התייעלות ומכירה של כמויות גדולות
איך בעצם מצליחים למכור בישראל איפור בזול? ביוטיקר נסקה להצלחה רק בשנים האחרונות, אבל הרשת קיימת מ-1992. "הבנו אז מה שלאנשים היה קשה להבין בזמנו אתה יכול להישאר באותה איכות ולהיות זול", מסביר הבעלים.
"זה תחום מאוד קשה. מצד אחד, אתה צריך להיות מאוד יעיל ומסודר לוגיסטית וטכנולוגית, כדי להיות מאוד מאוד זול ולא לפגוע באיכות. ככל שאתה יותר טכנולוגי אתה חוסך באפיקים אחרים. זה גם תחום שיש לו רגולציה מאוד קשה ויקרה. אתה חייב להתנהל מול משרד הבריאות בייבוא של מגוון מוצרים שונים. זה נבנה לאט לאט במשך שנים. אנחנו גם חוסכים בפרסום ובשיווק. אין לנו פרזנטורית אין לנו בכלל אגף פרסום אצלנו. אין לי בעיה למכור יש לי פחות מדי חנויות לאור הביקוש.
"תיכנסי ליוטיוב וטיקטוק יש המון סקירות עלינו ואף אחת מהן לא ממומנת. אין לנו תוכן ממומן. אנחנו אמיתיים. אנחנו לא צריכים לעשות תרגילים, אנחנו מוכרים בהכי זול לצרכן שאנחנו יכולים. אם מחר אני מקבל הנחה מהיצרן - אני מגלגל אותה באמת לצרכן.
"אם היינו סופרמרקט: הלחם והחלב היו בכניסה לחנות. אני לא עושה תרגילים כדי לשלוח את הצרכן לסוף החנות. לכן גם אין לנו גם בנאנדלים של 3 ב-10. אם אני יכול למכור פריט ב-3 שקלים אתן לך אחד ב-3 שקלים. לא אכריח לקנות שלושה".
אבל העליתם מחירים.
"אנחנו מעלים מחירים במוצרים בודדים ורק כשאין ברירה וגם אז ב-20 אג', חצי שקל. זה קרה בגלל עלויות שינוע שהתייקרו. אני מוכר ליפסטיק ב-4.60 שקלים. אם אחליט למכור אותו ב-4.90 או ב-5.10 שקלים - זה לא קריטי מבחינת הלקוח. אבל בכמות שאנחנו מגלגלים זאת תוספת של המון כסף. למרות זאת, אנחנו לא עושים את זה, כי אנחנו רוצים למכור את הכמות הכי גדולה שאנחנו יכולים. מתחילת השנה, מתוך אלפיים פריטים, ייקרנו עשרה. ואז כותבים עלינו באינטרנט: 'אם ביוטיקר העלו מחירים אז המצב ממש גרוע'".
רפורמת הייבוא משפיעה עליכם?
כשהיא תיכנס סופית לתוקף נדע".
והמלחמה?
"תרמנו המון לחיילים. סגרנו את סניף ק"ש ולא פתחנו אותו מאז ומצאנו תעסוקה לעובדים בסניפים אחרים שלנו. היו לנו כמה חודשים מאתגרים עכשיו חוזרים לשגרה. החות'ים עיכבו לנו קבלת סחורה אז התכנון קצת יותר מאתגר".
אתם מייצרים גם בישראל.
"נכון. אנחנו מייצרים איפה שהאיכות הכי טובה והכדאיות הכלכלית הכי טובה. אין לנו האב ספציפי. יש לנו ייצור במזרח, בישראל ובאירופה. היה לנו גם יבוא מטורקיה שבוטל".
מי המתחרה שלכם או הדומה שלכם מחו"ל? מותגי דראגסטור?
"לא מכיר כזה. מותגי דראגסטור לא מוכרים כמונו בחנויות משל עצמם וגם לא מוכרים כמונו איפור ב-90 סנט. גם הקרמים אצלנו נמכרים ב-19-18 שקל. יש מותגים שמוכרים בזול אונליין, אבל קשה לקנות ככה מוצר שאתה לא מכיר".
זה לא מלחיץ לקוחות שזה כל כך זול?
"ב-1999 השתחררתי מהצבא והתחלתי לעבוד בביוטיקר. ואז לא הכירו את התחום, זה היה חדש ואכן כל לקוח שני היה שואל: זה יהרוס לי את העור? עברנו את השלב הזה, כי מכרנו מאז עשרות מיליונים של פריטים ולקוחות מכירים אותנו. לכן השאלה הזאת כבר לא נפוצה.
"הפסיכולוגיה פה מדהימה: כשאדם קונה מוצר ב-11 שקל והוא לא טוב אז הוא אומר שזה כי זה זול. כשאדם קונה מוצר יקר ברשת יקרה וזה לא עובד הוא אומר: זה לא הסתדר עם העור שלי.
"אנחנו במקום אחר לעומת 20 שנה אז הכרנו לאנשים את העולם הזה של איכות במחיר נמוך. היום זה לא אישיו: הלקוחות יודעים שזאת איכות במחיר נמוך. הסלוגן שלנו בעבר היה: מקסימום איכות במינימום מחיר. עכשיו הסלוגן שלנו הוא כבר: פרייסלס ביוטי. אנחנו כבר לא צריכים להסביר ללקוחות שהאיכות לא נופלת ממותגים אחרים. לדוגמא, אצלנו: נשים בנות 60-40 קונות את הקרמים שצעירות פחות רוכשות.
"אנחנו גם מייצרים מייקאפים וקונסילרים שמתאימים לאקלים הישראלי ולעור הישראלי. בנוסף, אם הצרכנים מבקשים שינוי, אז אנחנו די מהר מייצרים עבורם מוצר חדש, כי אנחנו היצרן. הפידבק מהלקוחות מאוד חשוב לנו".
סקארה לא הכי זולה
הרשת שמובילה את הטרנד היא סקארה, למרות שכאמור היא לא בהכרח הזולה ביותר. לפני 11 שנה החליטו הגולברים להיכנס לתחום הקוסמטיקה. הם רצו לקנות חברה אבל לא הייתה באותה עת חברה מתאימה על המדף. לכן הם החלו לפתח את המותג סקארה ופתחו 5 חנויות בבת אחת בדצמבר 2013. כיום יש לסקארה 76 חנויות, שמציעות מוצרים ב-15 קטגוריות ביוטי ולייף סטייל פעילות שהליבה של העסק היא איפור, טיפוח, שיער, הסרת שיער, אקססוריז ולאחרונה גם תכשיטים. המוצרים מיוצרים בארץ ובחו"ל: במפעלים בשדרות, פ"א, קיבוץ סאסא ספרד, גרמניה וסין. המחירים שהיו נמוכים מאוד - עלו עם השנים.
"מאז הקורונה והמלחמה עם אוקראינה יש התייקרות בפלסטיק ובשילוח", מסביר המנכ"ל, אייל זמיר. "אז כן, העלנו מחירים אבל זה לא שמוצר מסוים התייקר פי 2 אלא התייקר ב-1.1%. אני מדבר על התייקרויות בטווח של גג 5 שקלים".
מייקאפ של מייבלין נמכר ב-48 שקל באייהרב ומייקאפ שלכם נמכר ב-40 שקל. לא פער ענק.
"אף פעם לא התיימרנו להיות הכי זולים, אבל המסר שלנו הוא ואליו פור מאני באיכות גבוהה. עבור איכות כזאת זה המחיר הכי נגיש שיכול להיות. כשהרכש ומפתחי המוצרים נוסעים בעולם ונפגשים עם כל הספקים הם עושים עבודה מדהימה להוריד את עלויות המוצר.
"אנחנו רוצים שכל אחת תוכל להשתמש במוצרים שמתאימים לה ובמוצרים טרנדיים חדשים ושהמחיר לא יהווה מגבלה, כי 25% מהמגוון שלנו זה חדשנות. צרכניות גם לא חייבות להשתמש רק במוצרים שלנו, הן אוהבות לשלב זול ויקר".
איך קרה שצרכניות בוטחות במוצרים הזולים שלכם?
"אנחנו משקיעים הרבה בלהראות לצרכן שמוצר איכותי לא בהכרח צריך להיות מאוד יקר. זאת בשורה לאור ההתייקרויות של השנה האחרונה. למשל, סומק של חברה טובה עולה לא פחות מ-140-130 שקל. אצלנו בקולקציה החדשה שהשקנו,יש סומק ברמה הכי גבוהה ששולבה בו אבקת סיליקה מהטובות בשוק. והמחירים הם מאוד נגישים, בעולמות של 35-30 שקל. זאת גאווה היכולת הזאת שלנו, והצרכנים נעשים חכמים יותר. ככה סקארה מצליחה להשתלב באתגר המאוד גדול שיש לצרכן במשק בשנה האחרונה.
יש תחושה שנערות צעירות מאוד, אפילו ילדות, מתעניינות יותר באיפור וזה מעלה את המכירות.
"הרשתות החברתיות גרמו לאנשים להתעסק יותר בצבע ובאיפור וזה אחד הפרמטרים היותר משפיעים גם על הגיל וגם על כמות השימוש. אין לנו נתחי שוק כי אנחנו לא מנטרים את הרשתות האחרות, אבל אנחנו בהחלט מרגישים שיש גדילה בפלח השוק הזה. זה גם משפך שיווקי מובהק כי יש לו קשר ישיר לחשיפה של מותגים ואחר כך ליצירת ביקושים ובכלל כל ערוץ המשפיענים הפך להיות ערוץ שיווקי בפני עצמו".
הלקוחה החדשה - ומה שהיא מחפשת
מרוב שבנות צעירות (וגם בנים) שקועות ברשתות החברתיות - הן לא חוששות משום סוג איפור. "ערכנו סקר ושאלנו את הלקוחה: איך אפשר לחזק את הביטחון שלך במוצרי סקארה וקיבלנו תשובה הפוכה: אני רוצה שמוצרי סקארה יחזקו את הביטחון שלי. זאת תובנה מדהימה וזה הוביל אותנו לפעול בכיוון של חיזוק, קבלה עצמית ויופי פנימי.
"אנחנו משתדלים להבין מה הצרכנים שלנו רוצים, כי בסוף אנחנו פה בשביל הצרכנים. אנחנו מותג שהוא אובססיבי לצרכן שלו. חשוב לנו תמיד לשמוע מה הן רוצות, מה הן אוהבות, מה חשוב להן".
זה דורש ניהול מלאי חכם. כי לפעמים יש להיטים לא צפויים בגלל הרשתות.
"כן, במוצרים חדשים זה קורה לא מעט: אתה מהמר על גוון 03 ובסוף גוון 25 לקח את הבכורה וצריך לייצר ממנו עוד ויש בעיית שילוחים. אנחנו חברה שמייצרת בנפחים גדולים ורוצה למכור בכמויות גדולות בגלל המחירים הנגישים, לכן חלק מהאתגר של חברה זה לא להיות סולד אאוט ולנהל מלאי".
זה נכון שחלק מהמוצרים שלהם לא ברמה גבוהה של מותגי איפור ותיקים ויקרים?
"יש לנו גם מוצרי ביוטי ומייקאפ כשבכל אחד מהם הושקע הרבה מאוד חשיבה ומייצרים במפעלים בתקנים הכי מחמירים. יש לנו צלליות וסמקים עם כמות פיגמנטים גבוהה והתוצאה פשוט מדברת בפני עצמה. אבל חלק מהאתגרים השיווקיים שלנו זה אכן להתמודד עם מותגים היסטוריים שנמצאים בשוק למעלה מ-50 שנה, זה לא פשוט.
"אחוז הנאמנות במייקאפ למשל מאוד גדול ולכן היכולת שלנו לחדור לשם היא מוגבלת. זה בסדר שצרכניות משלבות גם וגם. השוק חווה ירידה בנאמנות מותגים ועובר לנאמנות מוצרית. זה שוק מאוד רווי בתמחרים ושחקנים בינלאומיים. אנחנו מתחרים בכולם. בחורה לא תחזיק 15 מסקרות, אלא שתיים. היא תחזיק 3-2 סמקים היא לא תחזיק 20 - ופה המלחמה שלי. כל אחד שבא עם טכנולוגיה גבוהה, מוצר טוב ומחיר נגיש הוא התחרות שלי".
אתם משווקים דיופים (חיקויים לגיטימיים)?
"דיופ זאת לא מילה גסה. זארה ו-h&m מוכרות סדרת בישום בריחות הכי טובים של המותגים הכי יקרים, ומודות בכך. אנחנו משתדלים לא להעתיק אף אחד. הבסיס שלי זה לא לראות סומק של חברה X ולהגיד אני אעשה את זה עכשיו בחצי מחיר, זה לא מעניין אותי. אלך לצרכן אשאל אותו מה הוא רוצה, באיזה מחיר ובאיזה מרקם - ועם זה אני הולך לכימאים ומייצר את המוצר".